Věřitelské banky sice nabídly každému z dodavatelů mimořádnou zálohu až 300 milionů wonů, v přepočtu asi 10,7 milionu korun. Podle dodavatelů to však zdaleka nestačí. Kvůli krizi Daewoo, které držela nad vodou shovívavost polostátních bank, se na pokraji konkursu ocitli i někteří dodavatelé.
Potíže Daewoo dolehly i na jeho aktivity v Polsku, kde má nejrozsáhlejší zahraniční výrobu. Varšavský výrobce osobních vozů Daewoo-FSO přerušil výrobu a producent dodávek Daewoo-Lublin plánuje výrazné propouštění.
Daewoo tak může podle odborníků zachránit pouze rychlý prodej zahraničním investorům. Restrukturalizační plán věřitelských bank, který měl předluženou firmu připravit na prodej zahraničním automobilovým koncernům, však dosud naráží na tvrdý odpor odborů.
Ty dokonce pohrozily, že budou stávkovat, pokud se vláda nebo věřitelé pokusí propustit některé zaměstnance. Odborníci soudí, že konkurs, který by měl soud oficiálně prohlásit tento týden, dá věřitelským bankám větší moc nad zaměstnanci.
Americký koncern General Motors, který se o Daewoo uchází spolu s italským Fiatem, zatím podle svého mluvčího Johna Muellera situaci pozorně sleduje.