V seriálech se objevuje reklama na existující firmy jako OMV nebo Modrá pyramida a některé společnosti. Mezi těmi je například Budějovický Budvar.
"Analýza konstatovala že produkty umístěné v seriálu slouží k navození kontextu a nepřesáhly míru, která by dosáhla stupně skryté reklamy," citují Hospodářské noviny předsedu rady Václava Žáka.
Podle jiných členů to ale není zcela pravda. "Postup porušil zákon a může vést k masivnímu rozšíření umisťování skryté reklamy do pořadů, tedy k porušování zákona," uvádí se podle deníku ve stanovisku Petra Pospíchala a Jiřího Šenkýře.
To by mohlo vést k lavině product placementu v českých pořadech. Chystá se na něj například i televize Prima, píše deník.
Product placementV překladu znamená "umisťování výrobků". Znamená začlenění určitého výrobku do nereklamního pořadu - například do filmu či seriálu. |