Chystané změny územního plánu již se silnicí, která by měla svést dopravu z rychlodráhy za lihovarem na výpadovku na Hradec Králové, nepočítají. To by mohlo městu přinést výrazné zhoršení dopravy.
"Zjistili jsme, že s pozemky, kde se staví OBI, stále územní plán počítá pro vybudování komunikace. Ta by měla být prodloužením Hlaváčovy ulice a vést přes benzinovou stanici Esso za lihovarem a vedle Hypernovy se napojit na obchvat města na Hradec. Stavbou hobbymarketu to ale padá, a dopravě u nádraží se tak neodlehčí," říká Iva Maršíková, členka sdružení Pardubice -Město pro život, které na problém upozornilo.
"V místech plánované silnice je nyní parkoviště a odvodňovací strouha. Současné finální úpravy s žádnou komunikací nepočítají,“ říká další člen sdružení Aleš Klose. Podle něj OBI počítá s tím, že se současný územní plán změní a silnice z něj zmizí. "Jako by sázeli na ještě neschválené šesté změny územního plánu," míní Klose.
Podobně mluví i architekt Milan Košař, který se podílel na přípravě územního plánu Pardubic.
"Komunikaci tam postavit nepůjde, město s tím zřejmě ani nepočítá a ani si neuvědomuje dopady, které tím vzniknou. Podle mě územní rozhodnutí nemělo být vydáno, OBI je dostalo jakoby v předstihu před změnami územního plánu, které se teprve budou v září projednávat. Je to nestandardní," uvedl Košař. Investor stavby, firma Global Development, přiznává, že staví v rozporu s předpisy.
"V tuto chvíli je to vlastně černá stavba, nicméně je předběžně domluvené, že to bude později posvěcené," říká Luděk Kořínek ze společnosti Global Development.
Pokud by se přece jen v budoucnu měla silnice stavět, muselo by podle něj na náklady firmy zmizet již postavené parkoviště, příkop by se zasypal a upravil by se terén. Na magistrátu včera nebyla osoba, která by se ke stavbě OBI mohla vyjádřit.
Architektka Iva Lánská, která má na starosti územní plán, i vedoucí stavebního úřadu Jiří Vopršal mají dovolenou, stejně jako Blanka Venigerová, pod kterou územní rozhodnutí spadají. "Nedokáži na dotaz týkající se výstavby OBI odpovědět, je to v kompetenci jiných odborů," uvedl Luděk Krmenčík, který Vopršala zastupuje. Krmenčík ale pochybuje, že by stavební úřad mohl nějak chybovat.