Tokijské hodinové hotely lákají zákazníky na poskytovaný komfort. Ilustrační foto.

Tokijské hodinové hotely lákají zákazníky na poskytovaný komfort. Ilustrační foto. | foto: Ondřej Zach, iDNES.cz

Hodinové hotely jsou v Japonsku navzdory krizi v rozkvětu

  • 5
Přestože se Japonsko nachází v nejhlubší recesi od konce druhé světové války, v zemi stále existují prosperující odvětví. Svůj velký rozkvět zažívají hodinové hotely, jejichž oblibu globální krize negativně neovlivňuje.

"Nechci tvrdit, že tento byznys je stoprocentně odolný proti recesi. Během posledních šesti až devíti měsíců se ale ukázal jako velmi houževnatý," řekl televizi CNN Steve Mansfield, ředitel společnosti New Perspectives, která v Japonsku provozuje šest "hotelů lásky" nebo "odpočinku".

Hotely jeho společnosti, ve kterých si zákazníci mohou pronajmout pokoje většinou na tři až 24 hodin, si na nedostatek klientů rozhodně nemohou stěžovat. Mansfieldova společnost odhaduje, že roční příjmy z průmyslu hodinových hotelů dosahují až čtyřiceti miliard dolarů.

Japonsko je zemí, ve které je kvůli vysoké hustotě obyvatelstva těžké být chvíli o samotě. Hodinové hotely tak většinou poskytují soukromí mladým párům. Důvody k návštěvě hotelu ale mají i jiní lidé.

"Chodím spát do hodinového hotelu, když jsem opilý a necítím se na to jít domů," říká CNN jeden z pravidelných zákazníků japonského hotelu.

Hotely lákají zákazníky různě

Dny, kdy se Japonci styděli do hotelů lásky chodit, jsou podle Mansfielda pryč. Jeho společnost nabízí svým klientům i různé výhody v podobě zákaznických programů.

Čím častěji hotel navštěvují, tím víc bodů si nasbírají a tím hodnotnější dárky dostanou. "Tři čtvrtiny našich zákazníků se tohoto bodového programu zúčastní," říká Mansfield.

Hotely se liší cílovou skupinou zákazníků. Zatímco některé jsou střídmější a lákají spíše svou cenou, tokijské hotely se většinou zaměřují na zákazníky, kteří vyhledávají komfort. Noc v takovém hotelu může zákazníka, který si chce užít velkou vířivku nebo soukromou saunu, vyjít na 190 dolarů.

"Na trhu je nyní asi 25 tisíc hodinových hotelů. Dělali jsme průzkum, ze kterého vyplynulo, že devadesát procent majitelů vlastní pět a více těchto hotelů," dodává Mansfield, který investory pro další rozšíření aktivit nyní hledá v Londýně.

Mladý pár v centru Tokia potvrzuje, že obliba hodinových hotelů neklesá ani v dobách hospodářské recese. "Je to přirozená lidská touha. Dokonce i v současné situaci jsou hotely o víkendu úplně plné, že je velmi těžké někde sehnat volné místo. Tu touhu prostě nikdy nezastavíte."