Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Hynek GlosMAFRA

Pivovary hrají o hokejové fandy. V největších kampaních za deset let

  • 23
Zatímco hokejisté se přetahují o puk na širokém kluzišti, pivovary zápolí o zákazníky na o poznání užším hřišti. O pozornost diváka se letos uchází několik velkých značek. Do kampaní, které jsou největší od dob minulého šampionátu, vkládají miliony korun.

Pivní speciály, soutěže v hospodách, průvodci po městech, projekce na nádvoří pivovarů a všudypřítomné reklamy. Pivovarský trojlístek Staropramen, Heineken a Plzeňský Prazdroj připouštějí, že mistrovství světa v hokeji je největší akcí za poslední dekádu, na které se mohou zviditelnit. Srovnatelná je jen s minulým šampionátem v O2 aréně v roce 2004. Během dvou týdnů přijdou stovky tisíc návštěvníků nejen na stadiony, ale i do hospod.

„Je to televizně vůbec nejsledovanější pořad v zemi, z hlediska mediální pozornosti i zadavatelů reklamy je to událost číslo jedna. Nic na trhu se tomu nevyrovná. Navíc pivo a sledování sportu patří nedílně k sobě,“ vysvětlil kreativní ředitel agentury Konektor Martin Charvát proč šampionát tak trochu připomíná pivní festival.

Sportovní událost bezesporu pomůže pivovarům zvýšit letošní prodeje. „Dopad efektu šampionátu na prodej piva bude velmi závislý na tom, kam až náš národní tým postoupí,“ říká mluvčí Staropramenu Pavel Barvík.

Smíchovský pivovar může mezi ostatními dvěma hráči působit jako nechtěné trojče. Není totiž partnerem Mezinárodní hokejové federace jako Krušovice, ani partnerem české reprezentace jako Prazdroj. Přesto těží z exkluzivity na dodávky piva Staropramen do O2 arény i značky Ostravar do ostravské ČEZ arény.

Jeho trumfem je pivní hospodářství, které udržuje v O2 aréně. Neboli s nadsázkou řečeno složitý systém trubek, ve kterých proudí tankované pivo. Systém, ve kterém je 70 tisíc piv (jedno načepuje za čtyři sekundy), nahrál tomu, že pivovar nedávno potvrdil svou exkluzivitu v dodávkách do epicentra dění. „Vyhráli jsme tendr na dlouhou dobu dopředu,“ říká Barvík. Staropramen ale není partnerem hokeje, a tak se musí smířit s tím, že logo na půllitrech nesmí být vidět.

Šance v Rusku

Naproti tomu Prazdroj i Krušovice smí naplno těžit z reklamy spojené s hokejem. Pro Krušovice, které jsou vidět například na mantinelu, je to šance, jak se víc zviditelnit na svém nejdůležitějším trhu - v Rusku. Tam totiž loni značka spustila licenční výrobu svého světlého piva. Jde o první českou značku ze skupiny Heineken, která se za hranicemi vaří pod licencí. „Krušovice v Rusku patří mezi nejprémiovější piva na trhu, proto jsme se na globální úrovni rozhodli mít výrobu přímo v dané zemi,“ říká mluvčí Heinekenu Jana Pikardová.

Prazdroj investoval do reklamní kampaně řádově miliony korun, na trh uvedl  třeba limitovanou edici plechovek s českými hokejisty, láká na soutěže v hospodách a obchodech po Česku a také na společné fandění - například na střeše pražské Galerie Harfa, v Plzeňském pivovaru nebo v ostravském areálu Dolních Vítkovic. Miliony korun do reklamy investoval i Staropramen. Heineken částku neuvedl, kampaň jeho značky Krušovice, která uvařila speciální ležák, je však také největší za poslední roky.