Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hokej láká sponzorské stamiliony

  0:01aktualizováno  0:01
Úspěšná éra českého hokeje, na kterou se pokusí reprezentační tým navázat na právě zahájeném mistrovství světa ve Finsku, dělá z tohoto sportu stále žádanější a dražší zboží. Zatímco před ziskem prvního titulu mistrů světa pro samostatný český tým v roce 1996 sponzoři zaplatili za reklamu spojenou s reprezentací kolem čtyřiceti milionů korun, letos je to již sto milionů korun.

A podobně podražila i česká hokejová extraliga, které její sponzoři platí zhruba stejnou částku. Co za to?

Podle sekretáře hokejového svazu Jindřicha Micky mají sponzoři při reprezentačních utkáních své reklamy na tuzemských hokejových stadionech, reklamní čas v televizi, lístky do VIP loží na reprezentačních akcích v tuzemsku i na mistrovství světa.

V hokejové extralize jsou na sponzorech mužstva závislá, protože příjmy ze vstupného většinu z nich neuživí. Za malé logo firmy na dresu sponzor zaplatí v lize od čtvrtmilionu do milionu korun za sezonu, za velké logo na dresu a na ledě začínají poplatky od milionu korun.

Na mistrovství světa partneři tuzemského hokeje přímo na dresech nebo na hokejovém kluzišti vidět nejsou. Pro tuto akci marketing připravuje světová hokejová federace.

Také tady však Česko dominuje. Hlavním sponzorem mistrovství světa je totiž mladoboleslavská automobilka, jejíž logo je ve středu každého hokejového hřiště a na mantinelech.

"Kromě toho máme podle smlouvy na každém stadionu vystavená dvě auta," říká mluvčí automobilky Jaroslav Černý. Škoda je i oficiálním vozem mistrovství. "Letos máme ve Finsku čtyřicet aut, z toho patnáct superbů," říká Černý. Škoda nechce sdělit, kolik jí to stojí, odhad je však ve stovkách milionů korun.

Kdo se však na hokej dívá v televizi, ten dostane reklamní masáž se společným jmenovatelem "my a hokejisté" o přestávkách. Nejvíc je vidět hlavní ze sponzorů - společnost Eurotel.

Ta podle nejmenovaných zdrojů z firmy jen letos za to, že si může ke svému názvu připojit visačku "partner české hokejové reprezentace" zaplatí částku mezi třiceti až čtyřiceti miliony korun.

Nad deset milionů korun dávají další z pětice největších sponzorů - elektrárenská společnost ČEZ, Česká pojišťovna, od letoška nově maloobchodní řetězec Globus a Škoda Auto.

"Pak máme další menší partnery, celkem zhruba dvacítku firem," říká Petr Kovarčík, majitel marketingové agentury Teleaxis, která má práva na komerční propagaci českého reprezentačního hokeje. Z pětice hlavních sponzorů si však dva (ČEZ a Škoda Auto) prosadili přímou smlouvu s hokejovým svazem. "Nechtěli jsme jednat přes prostředníka," říká za Škodu Auto Černý.

ČEZ, jenž je partnerem českého hokeje od loňska, měl podle důvěrných informací obavy z toho, aby nebyl spojován přímo s Kovarčíkem, který se kromě marketingu živí i politickým lobbingem a má ve vládní koalici řadu odpůrců.

Ze zhruba stovky milionů korun, které sponzoři zaplatí, se do hokeje letos vrátí podle sekretáře hokejového svazu Micky něco mezi osmdesáti až devadesáti miliony korun.

Teleaxis přímo jedná o reklamních časech s Českou televizí. "Reklamní prostor je omezený a možnost stát se sponzorem a dostat se do reklam je tak tři měsíce před zahájením mistrovství světa," tvrdí Kovarčík.

Co ze sponzorování hokeje firmy mají? Elektrárenská společnost ČEZ tvrdí, že do projektu vstoupila v době, kdy se energetika začala otevírat konkurenci a firma začala hledat možnosti větší propagace. "Hokejová reprezentace je jednou ze tří hlavních marketingových akcí.

Chtěli jsme dynamický, úspěšný a oblíbený sport a to hokej rozhodně je," tvrdí mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.

Mnohem větší možnosti využít mistrovství světa ke komerčním účelům má Eurotel. Není pro něj nic lepšího, než když zákazníci více využijí nabídky jeho služeb.

Proto Eurotel zřídil hokejovou a SMS infolinku pro vzkazy hráčům, připravil ke stahování loga a zvonění pro mobilní telefony a kromě zpravodajství pomocí textových zpráv nabízí letos i obrazové multimediální zprávy.

Každý nový zákazník Eurotelu, který si koupí vybrané typy telefonů Nokia a Sharp, dostane k telefonu hokejku s podpisy hráčů české reprezentace.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Podnikatelé mají papírování plné zuby, to sdílené ekonomice nahrává

Sdílenou ekonomiku lze vnímat jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu. Její potenciál je obrovský. Stávající hráči na trhu si...  celý článek

Václav Vachta, šéf sítě zdravotnických zařízení EUC.
Největší síť poliklinik EUC nakupuje v Ostravě. Letos utrží 2,5 miliardy

Jeden z největších soukromých hráčů ve zdravotnickém byznysu, skupina EUC, přikupuje devatenáctou polikliniku. Cenu za ostravské zařízení Mephacentrum...  celý článek

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.