Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kdo může za prázdninový propad Hollywoodu? Nejoddanější diváci, hlásí studia

  11:06aktualizováno  11:06
Vedení amerických filmových studií sčítají ztráty po skončení prázdninové sezóny. Prodej vstupenek do kin se propadl a letní filmová nabídka sklidila negativní ohlasy. Studia proto hledala důvod, na jehož vrub by mohla sérii letních propadáků připsat. A našla nečekaný terč - své nejoddanější diváky, píše list The Times.

Alenka v říši divů: Za zrcadlem, za 170 milionů dolarů natočené pokračování Alenky v říši divů z roku 2010, ve Spojených státech vynesla v severní Ameriece „pouze“ 77 milionů dolarů, ovšem 200 milionů dolarů sklidila v zahraničí. | foto: Falcon

Téměř celé století mohla hollywoodská studia počítat s tím, že diváci přijdou bez ohledu na to, co se promítá, čistě proto, že rádi chodí do kina. Nyní ale možná vůbec poprvé od doby, co se „zajít si na film“ stalo bytostně zažitou americkou zábavou pro volný čas, lidé přestávají chodit na filmy jen pro samotný zážitek z návštěvy kina.

Filmoví magnáti sčítají ztráty po létě, kdy se počet prodaných vstupenek v USA propadl o tři procenta v porovnání s loňským rokem, a kdy kritici i diváci v nevídané shodě nespokojeně bručeli nad schematickými nebo čistě příšernými filmy, jež jim studia předložila.

Nejčastější stížnosti mířily na příliš mnoho pokračování a remaků, z nichž většina byla napěchovaná speciálními efekty a zacílená na neanglicky hovořící publikum.

Propadáky vyvažovala Dory a Kapitán Amerika

Kritici strhali novou verzi Ben Hura, která vydělala méně než polovinu svého rozpočtu ve výši 100 milionů dolarů (asi 2,4 miliardy korun). Alenka v říši divů: Za zrcadlem, za 170 milionů dolarů natočené pokračování Alenky v říši divů z roku 2010, ve Spojených státech vynesla v severní Ameriece „pouze“ 77 milionů dolarů, ovšem 200 milionů dolarů sklidila v zahraničí.

Ben Hur, Uprchlík, Ptáci. Hollywoodu došly nápady, natáčí se 93 předělávek

Mezi další znovu přežvýkané a vyždímané příběhy, které přinesly převážně zklamání, je možné zařadit Želvy Ninja 2, Den nezávislosti: Nový útok či Star Trek: Do neznáma.

Film Stevena Spielberga Obr Dobr podle románu Roalda Dahla se potýkal se smíšenými reakcemi, a ženská verze Krotitelů duchů se nikdy nevzpamatovala z kritické sprchy na adresu prvního traileru, i když kritiky na film samotný už byly slušné.

Kasovní zisky zachraňovala hrstka velkých trháků v čele s animovaným snímkem Hledá se Dory a Captain America: Občanská válka. Ale zakrýt celkový trend se jim nepodařilo.

Lidé už nechodí do kina „na slepo“

„Bylo to zlé,“ řekl hollywoodský analytik Doug Creutz. „Možná ne tak zlé jako před dvěma lety, ale pořád zlé v kontextu posledních zhruba patnáct let,“ dodal.

Součástí problému může být skutečnost, že do kina chodí méně lidí, pokud se nerozhodnou, na co se chtějí jít podívat. Podle společnosti PostTrak, která sleduje názory filmových diváků, se v létě 2014 zhruba 32 procent lidí rozhodovalo, na který film půjdou, až když stáli ve frontě k pokladně multikina. V roce 2015 jejich počet klesl na 28 procent a letos se předpokládá, že tento trend bude pokračovat.

„Pokud se lidé nenadchnou pro konkrétní film a nerozhodnou se na něj jít podívat, tak do kina vůbec nemusejí přijít,“ řekl Adam Fogelson, bývalý šéf studia Universal Pictures.

A počítat je třeba také s tím, že rostoucí ceny vstupenek, klesající rozmanitost promítaných filmů a okamžitá dostupnost zábavy doma prostřednictvím streamovacích služeb, budou návyky skalních návštěvníků kin nadále nahlodávat.

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...



Další z rubriky

Filmové rekvizity nejsou jen pro Hollywood. Nejvíc z toho těží youtubeři

Nápis Hollywood

Hollywood už není to, co býval. Poté, co zábavní průmysl značně zredukovala americká recese, hledají výrobci filmových...

České firmy v Rusku podepsaly smlouvy či dohody za 19 miliard korun

Prezident ČR Miloš Zeman (uprostřed) vystoupil 22. listopadu v Moskvě na...

České firmy podepsaly v Moskvě smlouvy a dohody za 19 miliard korun. Například spolupráce mezi Zetor Tractors a ruskou...

Kritika svátečních kelímků od Starbucks. Není jasné, zda jsou „gay friendly“

Vánoční kelímek Starbucks 2017

Spekulacím o vyjádření motivu čelí letošní sváteční kelímky kávového řetězce Starbucks. Design kelímků budí dojem, že...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.