Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kellnerův Home Credit loni vybředl ze ztráty, vydělal díky Číně i Rusku

  9:08aktualizováno  9:08
Finanční skupina Home Credit, která patří do impéria PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, loni definitivně vybředla ze ztrát. Loňský čistý zisk vystoupal na 210,2 milionu eur, tedy zhruba 5,7 miliardy korun. Home Creditu se dokonce opět začalo dařit i v Rusku, kde se před tím potýkal s velkými problémy. Hlavní byznys ale dělá v Číně a dalších zemích jihovýchodní Asie.

Spolumajitel a generální ředitel Home Creditu Jiří Šmejc | foto:  Michal Růžička, MAFRA

Výsledky naznačily optimistický trend, příjmy skupiny totiž během roku postupně stoupaly. A poslední čtvrtletí se s čistým ziskem 78,9 milionu eur stalo vůbec nejziskovějším za celý rok. Za celý rok 2015 přitom Home Credit vykázal ztrátu 41,6 milionu eur.

„K vynikajícímu výsledku přispěly všechny firmy ze skupiny Home Credit. Byla to nejen Čína, ale zejména Vietnam nebo Rusko a Kazachstán. Na trzích, kde jsou operace Home Creditu ještě v investiční fázi, jako Indie či Indonésie, jsme na velmi slibné cestě k ziskovosti,“ říká šéf a spolumajitel Home Creditu Jiří Šmejc.

Rusko přitom bývalo pro Home Credit vždy klíčovou zemí, bylo na začátku její mohutné expanze do zahraničí. Ještě před pár lety odtud pocházelo asi 80 procent nových půjček. Jenže pak přišel pokles cen ropy, propad rublu a ruští spotřebitelé začali mít problémy se splácením úvěrů.

Skupina se už v Rusku velké části problematických úvěrů zbavila, její další možnosti ale stále ovlivňují klesající příjmy obyvatel.

Mobily pro Číňany

Home Credit se proto začal mnohem víc soustředit na jiné rozvíjející se trhy, zpočátku hlavně na Čínu, později i na další země jihovýchodní Asie a Indii. Home Credit tu loni nově spustil úvěrové produkty s nulovým navýšením a zároveň zvyšuje nabídku hotovostních úvěrů.

Díky tomu skupina dokázala oslovit klienty, kteří dosud neměli přístup k finančních službám. Podílí se na financování nákupů spotřebního zboží, především mobilních telefonů. Přitom spolupracuje s výrobci, jako jsou čínské OPPO či korejský Samsung.

Home Credit dnes v jedenácti zemích obsluhuje přes dvacet milionů klientů, což je o 60 procent víc než před rokem. Loni jim půjčila 11,5 miliardy eur v nových úvěrech, tedy meziročně o tři čtvrtiny víc. Téměř dvě třetiny tohoto objemu (6,7 miliardy eur) rozpůjčovala v Číně.

Úvěry nabízí v široké distribuční síti maloobchodů, bankovních poboček, speciálních úvěrových přepážek a na poštách. Celosvětově už je takových míst víc než 270 tisíc. Produkty pod značkou Home Credit se stále častěji nabízejí on-line a prostřednictvím sociálních sítí.

Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Dodavatelé energií se přetahují o zákazníky. Kdo vytápí plynem, ušetří

(Ilustrační snímek)

Uprostřed topné sezony větší hráči s energiemi přicházejí se slevami o několik procent. Innogy zlevní v průměru o 4,5...

Česká pošta přidá zaměstnancům. Mzdy navýší o 7,1 procenta, rozdá odměny

(Ilustrační snímek)

Česká pošta navýší od dubna zaměstnancům tarifní mzdy o 7,1 procenta. Dohodla se na tom s většinou odborových...

Lidl hledá další místa pro své prodejny, objeví se i v centrech měst

(Ilustrační snímek)

Německý diskontní řetězec Lidl loni soustředil síly hlavně na modernizaci prodejen. Letos navíc pro ně hledá nové...

Najdete na iDNES.cz