Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Honda kvůli tsunami omezí výrobu aut v Británii

  14:19aktualizováno  14:19
Britská pobočka japonské automobilky Honda omezí produkci. Zemětřesení v Japonsku ochromilo výrobu v tamějších továrnách a britský závod nemá dostatek potřebných dílů. Od příštího pondělí pojede pouze na poloviční výkon, informovala firma.
Znak automobilů Honda. Ilustrační foto

Znak automobilů Honda. Ilustrační foto | foto: AP

"Výrobní kapacita továrny bude od 11. dubna omezena přibližně na padesát procent své plánované týdenní kapacity," uvedl Aleš Jindra ze společnosti Honda ČR.

Zaměstnanci továrny budou pracovat v režimu takzvané flexibilní pracovní doby. Budou dostávat plnou mzdu i za méně odpracovaných hodin, ale až závod najede na plnou výrobu, budou pracovat přesčas, aby zameškané hodiny nahradili.

Mateřská firma zastavila výrobu v Japonsku po ničivém zemětřesení a tsunami z 11. března.  

Příští pondělí hodlá oživit výrobu aut v továrnách Suzuka a Sayama. Produkci náhradních dílů oživila už 4. dubna.

Honda není první automobilkou, která kvůli nedostatku dílů omezuje výrobu v Evropě. Před dvěma týdny musela ke stejnému kroku přistoupit i francouzská společnost PSA Peugeot Citroën. Ve španělské továrně ve městě Vigo snížila produkci téměř na polovinu (více zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.