"Je to báječné. Už se nemůžu dočkat. Čekal jsem na to tak dlouho," chrlil ze sebe dojmy Glucksman, který na videoherní zařízení čekal celých šestnáct hodin. Teď se chystá, že nějaký čas XBox nepustí z ruky. "Budu hrát celou noc. A celý den. Až do pondělí," tvrdí.
Mezi řadami netrpělivých hráčů procházel Gates, usmíval se, potřásal nedočkavcům rukou a podepisoval jim krabice s hrami. "Jsem v šoku. Bill Gates se mi podepsal," šeptá patnáctiletý Ray Sanchez z New Jersey.
Takových jako Glucksman či Sanchez jsou v severní Americe statisíce. Jen během prvního dne uvedení na trh v USA a Kanadě počítá Microsoft s prodejem asi 300 tisíc XBoxů.
Microsoft plánuje dále dodávat do obchodů každý týden zhruba sto tisíc nových XBoxů a do konce roku tak prodat zhruba milion až milion a půl kusů. Analytici očekávají, že by se firma měla pohybovat okolo spodní hranice zamýšleného rozpětí.
Microsoft nebude míst s XBoxem snadnou pozici. V oblasti videoher je nováčkem a bude se muset prosadit v konkurenci zavedených firem jako Nintendo a Sony. Na podporu uvedení XBoxu společnost připravila obří marketingový rozpočet čítající půl miliardy dolarů.
I přes rychlý rozvoj videoherního trhu, jehož velikost se ročně odhaduje asi na 20 miliard dolarů, bude Microsoft v tomto oboru podnikání v prvních letech nejspíše ztrátový. Ekonomové předpokládají, že i při dobrém odbytu se ze ztráty vymaní nejdříve v roce 2004.
XBox, který vedle hraní her umožňuje i přehrávání DVD disků či surfování po internetu, stojí v obchodech 299 dolarů, tedy necelých 12 tisíc korun. V Japonsku se má začít prodávat v únoru příštího roku, do Evropy dorazí v březnu.