Povinnost vykupovat zálohované lahve mají v prodejně pouze v době, kdy v nich nápoje prodávají. Jakmile však skončí jejich prodej, přestává zároveň platit povinnost je vykupovat. Někteří obchodníci zákazníky na ukončení výkupu předem upozorňují, je dobré sledovat vývěsky v obchodech.
* Čtenáři se často ptají, co dělat v případě zamítnuté reklamace. Marie Šafaříková ze Sušice například neúspěšně reklamovala boty, u nichž se po několika týdnech začaly rozpadávat podrážky. Podle prodavače jde o mechanické poškození, nikoli o vadu materiálu.
Pokud zákazník nesouhlasí se zamítnutím reklamace a myslí si, že ji měl prodávající uznat, má možnost žalovat jej u soudu. Ještě před podáním žaloby může požádat o odborné posouzení vady soudního znalce nebo pracovníky některé zkušebny a na základě výsledku posudku se pak rozhodnout, zda žalobu podat. V žalobě by mělo být uvedeno, co zákazník na prodejci požaduje. Kromě toho může žádat náhradu všech nákladů, které mu v souvislosti s uplatněním reklamace a podáním soudní žaloby vznikly. Zaplacení těchto nákladů soud obvykle přisoudí tomu, kdo soudní spor prohrál.