horká linka

aktualizováno 
-
* »Za několik let jsem nasbírala při reklamacích obuvi různé zkušenosti s přístupem odpovědných lidí, od kvalitářky o dvě hlavy větší než já s vystupováním vojáka cizinecké legie přes prodavačky, které vypadaly, jako by před pěti minutami zjistily, že prodávají obuv, až po kvalifikovaný přístup,« napsala do internetového magazínu iDNES Renata Srpková. Minulý týden jí prý ale vyrazil dech přístup prodavačky v obchodě La Halle v pražském Shopping Parku na Zličíně. »Přímo u pokladny poškozené boty prohlédla a ihned mi nabídla vrácení peněz nebo výměnu za nový pár,« píše Renata Srpková.

* Na novostavbě rodinného domu Jana Plachetky z Prahy 9 popraskala ještě v záruční době (tři roky) ve značném rozsahu omítka. Stavební firma závady opravila a celý dům nově natřela. Jana Plachetku zajímá, zda po opravě omítky začíná běžet nová záruční doba. Nová tříletá záruka platí tehdy, je-li nová omítka na celém domě. Pokud jde však jen o »drobné« opravy, prodlužuje se původní záruka pouze o dobu, kterou si oprava vyžádala.

* Jana Klečková z Českých Budějovic se ptá, zda může prodejna obuvi zamítnout reklamaci na základě vlastního úsudku. Podle zákona to udělat může, protože reklamační řízení slouží pouze k dohodě mezi zákazníkem a prodejnou. Pokud zákazník s tímto závěrem nesouhlasí, má možnost se obrátit na soud.

* Miroslav Rus z Prahy si koupil za 1200 korun novou náplň do tiskárny. Když zjistil, že je vadná, reklamoval ji a žádal výměnu. Prodavač však reklamaci neuznal, neboť prý jde o spotřební zboží. Miroslav Rus to nepokládá za správné jednání. Prodavač měl patrně na mysli, že náplň se po určité době vypotřebuje a nelze ji pak z tohoto důvodu reklamovat. Z dotazu Miroslava Ruse však vyplývá, že náplň byla vadná již při prvním použití. I na toto zboží se vztahuje zákonná půlroční záruční lhůta, a má-li náplň vadu, kterou není možné odstranit, má zákazník právo na její výměnu nebo vrácení peněz.

* Na záměnu fotografií ve srovnávacím testu fazolových konzerv s uzeninou (21. července) upozornil manažer firmy Otma Jindřich Gavala. Nicméně konzervy od výrobců Otma i Seliko, u nichž k záměně došlo, mají podíl uzeniny i fazolí totožný.


Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Další z rubriky

OBRAZEM: Lenost přeje plastům. Podívejte se, co najdete v obchodech

Do plastových obalů se řízky balí i jednotlivě.

Proč je maso zabalené v plastu, je zřejmé. U mnoha jiných výrobků však jeho použití vzbuzuje pochybnosti. Do plastů se...

McDonald’s mění receptury. Pod tlakem trendu zdravé výživy jsou i ostatní

McDonald’s

V USA už nabízí největší fast-foodový řetězec McDonald’s většinu burgerů bez konzervantů. Postupně by měly tyto...

TEST DNES: Neutrácejte zbytečně, školákům stačí pero za pár korun

Ilustrační snímek

Na dětech se nemá šetřit, to je svatá pravda, ale ani není potřeba kupovat do první třídy plnicí pero za stovky korun....



Najdete na iDNES.cz