* Na novostavbě rodinného domu Jana Plachetky z Prahy 9 popraskala ještě v záruční době (tři roky) ve značném rozsahu omítka. Stavební firma závady opravila a celý dům nově natřela. Jana Plachetku zajímá, zda po opravě omítky začíná běžet nová záruční doba. Nová tříletá záruka platí tehdy, je-li nová omítka na celém domě. Pokud jde však jen o »drobné« opravy, prodlužuje se původní záruka pouze o dobu, kterou si oprava vyžádala.
* Jana Klečková z Českých Budějovic se ptá, zda může prodejna obuvi zamítnout reklamaci na základě vlastního úsudku. Podle zákona to udělat může, protože reklamační řízení slouží pouze k dohodě mezi zákazníkem a prodejnou. Pokud zákazník s tímto závěrem nesouhlasí, má možnost se obrátit na soud.
* Miroslav Rus z Prahy si koupil za 1200 korun novou náplň do tiskárny. Když zjistil, že je vadná, reklamoval ji a žádal výměnu. Prodavač však reklamaci neuznal, neboť prý jde o spotřební zboží. Miroslav Rus to nepokládá za správné jednání. Prodavač měl patrně na mysli, že náplň se po určité době vypotřebuje a nelze ji pak z tohoto důvodu reklamovat. Z dotazu Miroslava Ruse však vyplývá, že náplň byla vadná již při prvním použití. I na toto zboží se vztahuje zákonná půlroční záruční lhůta, a má-li náplň vadu, kterou není možné odstranit, má zákazník právo na její výměnu nebo vrácení peněz.
* Na záměnu fotografií ve srovnávacím testu fazolových konzerv s uzeninou (21. července) upozornil manažer firmy Otma Jindřich Gavala. Nicméně konzervy od výrobců Otma i Seliko, u nichž k záměně došlo, mají podíl uzeniny i fazolí totožný.