V prodejně odpovídají za všechny vady, které se objeví v záruční době (ta je u většiny výrobků, včetně bot, půl roku). Důvodem k reklamaci jsou vady vzniklé především vinou výrobce, který buď použil špatný materiál nebo věc špatně vyrobil. Zákazník nemůže reklamovat pouze vady, které vznikly opotřebením nebo nešetrným zacházením z jeho strany. Paní Darmovzalová si může nechat boty odborně posoudit v některé zkušebně či u soudního znalce,který určí, zda mají boty materiálovou či výrobní vadu a její reklamace byla tudíž oprávněná. Jestliže ani tehdy prodejce reklamaci neuzná, zbývá jediná možnost - soudní žaloba na vrácení kupní ceny, kterou Dagmar Darmovzalová za boty zaplatila.
* Špatné zkušenosti s radami prodavačů v elektroprodejnách (test schopností prodavačů v obchodech s elektrospotřebiči vyšel v MF DNES 1. 12.) napsal do redakce Oldřich Osmík z Jaroměře, který pracuje jako servisní technik domácích spotřebičů.
"Troufám si říci, že více jak dvě třetiny personálu prodejen elektro pouze zákazníky klamou nebo svými znalostmi uvádějí v omyl. Občas se přímo v prodejnách přesvědčuji, že se prodavači snaží zákazníkům vnutit zboží, jen aby prodali," uvádí Oldřich Osmík. Chyba je podle něj ale mnohdy také na straně zákazníků, kteří si nečtou návody k výrobkům, nerespektují doporučení výrobců nebo používají spotřebiče k jinému účelu. Pokud tím výrobek poškodí, nelze takovou reklamaci samozřejmě uznat.