horká linka

-
* Veronika Řeháčková z Brna se dotazovala na testování ledniček.

Redakce MF DNES zatím tyto spotřebiče nezkoušela a ani v nejbližší době se jimi nebude zabývat. Z testů evropských spotřebitelských časopisů, šetření nezávislých spotřebitelských sdružení i dopisů čtenářů MF DNES totiž vyplývá, že lednice jsou již mnoho let nejspolehlivějším elektrickým pomocníkem v domácnosti. Při výběru správného typu tedy téměř nelze sáhnout vedle.

* Na test schopností prodavačů v obchodech s elektrospotřebiči (MF DNES 1. 12.) reagoval Jan Velechovský z Prahy. Otázka redaktorů MF DNES týkající se funkce Nicam u videorekordérů byla podle něj špatně zvolená, neboť je Nicam, který dokáže rozkódovat digitálně vysílaný zvuk, v České republice nepoužitelný.

Je pravda, že ten, kdo sleduje běžné programy v televizi, Nicam nepotřebuje. Podle Vladimíra V alenty z Elektrotechnického zkušebního ústavu v Praze je však Nicam dobrý pro každého, kdo sleduje programy ze satelitu. "Nicam se využije také u kabelových televizí, protože některé z nich digitální zvuk nerozkódují," dodává Valenta.

* Karel Moravec z Prahy koupil do svého auta klínový řemen za 491 korun. Posléze zjistil, že u jiné firmy mohl koupit tentýž řemen za 79 korun. Ten původní šel proto vrátit, ale prodavač to odmítl.

Ač se to může zdát nemorální, na podobné jednání měl prodavač právo. Mnozí zákazníci si možná vzpomenou na situace,kdy se snažili koupit co nejlevnější zboží, a jakmile se pro něco rozhodli a zaplatili, za prvním rohem objevili to samé,ale o polovinu levnější. Pokud někteří prodejci umožňují zákazníkům vracet později zboží bez toho, že by mělo nějaké vady, dělají to pouze ze své dobré vůle,ale žádný zákon je k tomu nenutí.