Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

horká linka

aktualizováno 
-
* Jedním z čtenářů, kteří napsali do redakce MF DNES o své špatné zkušenosti s nákupem na předváděcích akcích (článek o reklamních zájezdech vyšel v MF DNES 29. září), je Miroslav Krejčík z Kutné Hory. Podlehl trikům prodejců a koupil si pro vyhřívání koupelny elektrická kamna. "Při předvádění polévali zapnutá kamna vodou. Že je to zakázané a kamna se nesmí používat ani v koupelně, jsem však zjistil, až když mi je přivezli domů a přečetl jsem si návod," napsal čtenář. Kamna jsou m u tedy k ničem u a od smlouvy, kterou podepsal, prý nelze odstoupit.

Šanci odstoupit od kupní smlouvy dává v tomto případě jedno z ustanovení Občanského zákoníku. Podle něj lze od smlouvy odstoupit, pokud prodejce zákazníka ujistil, že výrobek má určité vlastnosti (například, že lze kamna polévat vodou), a toto ujištění není pravdivé. Miroslav Krejčík však bude muset dokázat, co přesně obchodník v okamžiku nabídky výrobků tvrdil, což bývá problematické. Může například využít svědeckých výpovědí lidí, kteří na předváděcí akci byli spolu s ním.

* Špatnou zkušenost s reklamními akcemi mají také Evžen a Lída Strumienští z Jablunkova. Jelikož oba trpí bolestí páteře, objednali si u dealera elektrické masážní křeslo za téměř dvacet tisíc korun. Po čtyřech měsících křeslo reklamovali, protože postupně přestaly fungovat jednotlivé masážní polohy. Prodejce sice reklamaci uznal, celou konstrukci křesla vyměnil, ale stejné závady se po několika dnech objevily znovu. Manželé Strumienští křeslo již nechtějí.

Ačkoli zákazníci ztratili důvěru ve výrobek, který si na základě zdravotní přednášky dealera objednali, právo na odstoupení od smlouvy nemají. Křeslo totiž reklamovali jen jednou. Podle zákona mohou žádat vrácení peněz až při třetí reklamaci stejné vady nebo pokud bude mít křeslo současně alespoň tři různé vady.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po jednání tripartity 17....
Řešení dvojí kvality potravin si žádá revizi směrnice EU, prohlásil Sobotka

Řešení problému dvojí kvality zboží v zemích evropské osmadvacítky podle českého premiéra Bohuslava Sobotky vyžaduje revizi unijní směrnice o nekalých...  celý článek

Test dvojí kvality potravin, které provedlo slovenské ministerstvo zemědělství.
PŘEHLEDNĚ: Slováci zjistili u poloviny potravin výrazné rozdíly v kvalitě

Slovenské ministerstvo zemědělství už podruhé otestovalo rozdíly v kvalitě potravin. Druhý test prokázal u téměř poloviny zkoumaných potravinářských výrobků...  celý článek

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.