horká linka

-
* Monika Slepičková z Mostu si koupila značkovou oboustrannou péřovou bundu. Protože se podle výrobce měla čistit pouze suchou cestou, odnesla bundu do čistírny. Tam však bundu odmítli vyčistit s tím, že by se mohla poškodit, a paní Slepičkové poradili, aby ji opatrně vyprala ve vlažné vodě. Bunda se vypráním zničila a Moniku Slepičkovou zajímalo, zda má ještě nějakou možnost reklamace.

Bohužel nemá. Bundu by mohla reklamovat jen v případě, že by došlo k jejímu poškození i přes to, že by dodržela při čištění veškeré podmínky stanovené výrobcem, uvedla k tomu právnička ČOI Vladimíra Brádlová. Jestliže paní Slepičkovou v čistírně odmítli, mohla se pokusit najít jinou čistírnu, kde by bundu vyčistili. Pokud by pak došlo k jejímu zničení a paní Slepičková by předem nepodepsala prohlášení o tom, že čistírna neodpovídá za případné poškození oděvu, mohla by žádat od čistírny náhradu způsobené škody. (aku)

* Článek o práci pošty (3. května) doplnil Otto Man, jenž si v něm stěžoval na pozdní doručení balíku z Ameriky. "Byl mi doručen až dvacátý sedmý den od odeslání," rozčiluje se klient České pošty. "To je tedy dvojnásobek času, o kterém hovoří pracovníci pošty." Podle Otto Mana by mělo být věcí pošty, aby se domluvila s celnicí, anebo neinkasovala nehorázné peníze za rychlé doručení. "Poslal-li bych podobný balík novodobým Titanikem, tak bych jej jistě obdržel dříve než tento letecky," uvádí rozhořčený čtenář.

Žádný závazný předpis, který určuje dobu dodání balíku, neexistuje, a tak se může stát, že bude putovat několik měsíců, aniž by za to nesla Česká pošta odpovědnost. (kt)