Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

horká linka

aktualizováno 
Elfrída Latrová z Jemnice se na jedné z přednášek o zdraví nechala zlákat nabídkou nerezového nádobí z ušlechtilé oceli a hned si u dealera pořádající firmy objednala sadu hrnců za více než třicet tisíc korun. Ale již při prvním vaření jeden z hrnců ztmavl a objevily se na něm skvrny. Když se totéž stalo i s dalšími dvěma, paní Latrová hrnce reklamovala. Dealer si je odvezl s příslibem, že reklamaci během několika dnů vyřídí. "Tři reklamované hrnce však došly až po měsíci poštou bez jediné řádky omluvy nebo zdůvodnění vzniklé závady," napsala Elfrída Latrová. Protože by nerada postupovala soudní cestou, zajímalo ji, co má dále dělat. O tom, že se nevyplácí věřit všem slibům dealerů na předváděcích akcích, se již přesvědčila nejen řada čtenářů, kteří se později snažili nechtěné zboží vrátit zpět, ale také redaktoři MF DNES (článek o nákupních zájezdech vyšel 29. září 1999). Firmy, které pořádají předváděcí a prodejní akce, většinou na písemné reklamace nereagují, nebo reklamace zamítají. Zákazník má pak jedinou možnost - podat u soudu, v jehož obvodu má firma své sídlo, žalobu na vrácení kupní ceny zboží. Zároveň by si měl uschovat veškeré doklady, které dostane nebo podepíše během nákupu, a dále doklady týkající se reklamace (reklamační protokol nebo doporučený dopis o reklamaci zboží adresovaný prodejci). Během soudního řízení mohou posloužit jako důležité důkazy ve prospěch zákazníka.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
Sušené výživy pro batolata obsahovaly nadbytek karcinogenů

Batolecí výživy dvou značek neprošly laboratorním testem, který zkoumal přítomnost maximálního přípustného množství karcinogenních látek. Odhalily to...  celý článek

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.