horká linka

* Po přečtení článku o zásilkových firmách napsal do redakce své zkušenosti s firmou Royal Express Jiří Holý z Bíliny.
* Po přečtení článku o zásilkových firmách napsal do redakce své zkušenosti s firmou Royal Express Jiří Holý z Bíliny. Stejně jako mnohým jiným, i panu Holému slíbila již několikrát tato zásilková firma vysokou finanční výhru. Podmínkou vyplacení peněz bylo pouze objednání zboží. "Za zboží jsem zaplatil 2124 korun, ale v doručeném balíku jsem našel nový objednací kupon s žádostí o jeho okamžité vyplnění a odeslání. Jen tak prý mohu získat milion korun. O dříve slíbené zaručené částce 500 000 korun ani zmínka," napsal Jiří Holý. Zajímá jej, zda má šanci získat zpátky peníze, pokud zboží vrátí. Díky novele občanského zákoníku platí pro zákazníky zásilkových firem, ale také internetových obchodů či teleshoppingu od 1. ledna tohoto roku nová pravidla. Jedním z nich je také možnost vrátit zboží do 14 dnů od jeho převzetí. Pan Holý by mohl získat své peníze zpět, ale pouze v případě, že si zboží objednal až v tomto roce a že je firmě vrátí do dvou týdnů od doručení balíku. Nebude-li chtít firma peníze vrátit, může je pak Jiří Holý vymáhat i soudní cestou. Mnohé zásilkové firmy slibovaly možnost vyzkoušet si objednaný výrobek a do určité doby jej bez rizika vrátit i před 1. lednem 2001, ale většinou šlo jen o reklamní trik. (aku)

* Na test kuchyňských robotů (22. 11. 2000) reagovala čtenářka Alena Chaloupecká ze Znojma, kterou překvapilo, že za nejhorší byl označen robot Ronic. "Já tento robot vlastním pět let a jsem s ním nadmíru spokojena," píše v dopise, kde podrobně uvádí jeho výhody, zejména snadnou manipulaci. To, že je zákazník s tímto robotem spokojen, nic nemění na věci, že všech ostatních jedenáct jej předčilo jak ve svých funkcích, tak v rozsahu příslušenství, ale především v bezpečnosti. Za jeho cenu se navíc dají pořídit dva kvalitnější roboty. (hve)