horká linka

"Rád bych věděl, zda jste se již někdy věnovali problémům nákupu, eventuálně reklamací v bazarech," napsal do internetového diskusního fóra čtenář Pavelha.
"Rád bych věděl, zda jste se již někdy věnovali problémům nákupu, eventuálně reklamací v bazarech," napsal do internetového diskusního fóra čtenář Pavelha. V jednom bazaru si koupil videopřehrávač, na jehož funkčnost nedostal žádnou záruku. Podle informací prodavače to prý u nich v bazaru nedělají, mají jen třicetidenní reklamační lhůtu. Když pan Pavelha doma zjistil, že přístroj nemůže kvůli několika vadám používat, a reklamoval jej, v bazaru ho odmítli s tím, že videopřehrávač neměl kupovat. Článek o možnostech reklamovat zboží v bazaru vyšel v příloze TEST DNES 29. 3. 2000 a lze jej najít na internetovém magazínu iDNES (www.idnes.cz/test). I pro výrobky z druhé ruky platí půlroční záruční doba. Prodejci v bazarech však odpovídají jen za vady, které má zboží v okamžiku nákupu a na které prodavač zákazníka před zaplacením neupozorní. Za vady, které se objeví později, byť v půlroční záruční době, již neodpovídají. Záruka se nevztahuje ani na vady, které mohly vzniknout používáním nebo opotřebením výrobku. Dokázat, že byl přístroj vadný již v době nákupu a že prodavač na vady neupozornil, musí zákazník. To bývá většinou velmi obtížné, ne-li nemožné. Proto se vyplatí zboží předem velmi pečlivě prohlédnout, nechat ho ještě v bazaru vyzkoušet a získat co nejvíce informací o jeho stavu.