horká linka

"V poradně pro spotřebitele ze dne 25. dubna jsem si přečetl o zákazníkovi, který nemůže reklamovat televizor, protože výrobce i prodejce zkrachovali a v záručních servisech tvrdí, že nemá kdo záruční opravu zaplatit," zavolal do redakce MF DNES Jan Sklaník z Liberce.
"V poradně pro spotřebitele ze dne 25. dubna jsem si přečetl o zákazníkovi, který nemůže reklamovat televizor, protože výrobce i prodejce zkrachovali a v záručních servisech tvrdí, že nemá kdo záruční opravu zaplatit," zavolal do redakce MF DNES Jan Sklaník z Liberce. Má stejnou zkušenost, ale rada právničky mu příliš nepomohla: "Reklamoval jsem televizi v záručním servisu, ale tam mi jen ukázali nějaký papír o tom, že jim prodejce neproplácí opravy, a pokud mám zájem, musím si opravu zaplatit ze svého." Pan Skalník by se měl nejdříve obrátit na živnostenský úřad a z živnostenského rejstříku zjistit, kde má firma prodejce své poslední sídlo. Tyto informace lze nalézt také na internetových stránkách živnostenských úřadů. Na zjištěnou adresu pak může zaslat doporučeným dopisem písemnou reklamaci. Pokud prodejce nebude reagovat, což je pravděpodobné, bude mít Jan Skalník alespoň důkaz, že televizor reklamoval a firma reklamace nevyřizuje. To je důvodem k podání stížnosti České obchodní inspekci. Televizor si bude asi muset nechat opravit na vlastní náklady. Může se pokusit vymáhat je u krachujícího prodejce, ale lze předpokládat, že své peníze nedostane.
(aku)