Největší úspěch měly zahradní restaurace. "Vydrželi jsme tam včera až dlouho do noci. A dobře jsme udělali, protože kdo ví, kdy zase bude takhle krásně," prohlásil například hudební režisér Tomáš Krygel, který navštívil známou ostravskou hospodu Spolek. Na zahrádce tam čepují nepasterovaný Radegast.
Právě Radegast, desítka i dvanáctka, byly nejúspěšnější značkou z portfolia Plzeňského Prazdroje. "Zajistila to severní Morava," řekl mluvčí pivovaru Alexej Bechtin. Prazdroj zaznamenal vyšší prodej u všech točených značek. Stejně jako Radegast šel více na odbyt Gambrinus, Velkopopovický Kozel i prémiové dvanáctky Pilsner Urquell.
"Prodej piva nám o víkendu vzrostl o třetinu. Pila se hlavně desítka Gambrinus i řezaná piva," uvedl číšník z restaurace U Horbenů v Plzni na Hradišti, která je díky velkému venkovnímu sezení a blízkosti řeky Úhlavy jedním z nejnavštěvovanějších letních míst v Plzni. Také restaurace Transkemp u přehrady Hracholusky, významného rekreačního centra v Plzeňském kraji, prodala za víkend o třetinu piva více.
O pětinu vyšší denní prodej piva v porovnání s loňskem měl o víkendu Budějovický Budvar. Podle mluvčí Denisy Mylbachrové zvýšil pivovar za celý květen prodej zhruba o 17 procent.
"Prodej točeného piva je v posledních dnech pětkrát vyšší, než bývá obvyklé," řekla mediální zástupkyně moravských pivovarů Holba a Zubr Hana Matulová. Horké počasí pomohlo i pivovaru Starobrno. Podle jeho ředitele Františka Krakeše se jen za víkendové dny nárůst prodeje pohyboval mezi 25 až 30 procenty. Největší zájem byl o výčepní pivo a jedenáctku Medium.
Tropický závěr května bude mít podle Jana Boroše z Pivovarů Staropramen pozitivní vliv na květnové výsledky prodeje, které se kvůli nepříznivému počasí zpočátku nevyvíjely příliš dobře. "Aby však byl nárůst skutečně markantní, je potřeba, aby teplé počasí vydrželo delší dobu bez výrazných teplotních výkyvů," řekl Boroš.
PIVO, DESTILÁTY, VÍNO, KOKTEJLY na napoje.idnes.cz |
Češi pijí sudové pivo stále více. Podle svazu pivovarů Jana Veselého jej vypili loni 53 procent, zbylých 47 procent si kupují domů, ve zbytku Evropy je to 70 procent.
Podle Bechtina je situace dána tím, že přibývá restaurací včetně venkovních. Lidé raději chodí ven, kde si dávají stále častěji pivo i ženy.