VW se kvůli skandálu propadl do miliardové ztráty, Škoda nadále roste

  10:38aktualizováno  13:02
Německý automobilový koncern Volkswagen se ve třetím čtvrtletí v důsledku skandálu kolem falšování testů emisí propadl do provozní ztráty 3,5 miliardy eur, v přepočtu asi 95 miliard Kč. Ve stejném období loni měl provozní zisk 3,2 miliardy eur. Tuzemská Škoda Auto, která do koncernu patří, naopak vykázala zisk. Vyplývá to z údajů, které automobilka zveřejnila ve středu.

V Roztokách u Prahy se testovaly 13. října nový VW Golf i Škoda Superb homologované pro normu Euro 6 a oba vozy splnily emisní normy | foto: MD ČR

V případě VW je to na provozní úrovni první čtvrtletní ztráta za 20 let. Tržby společnosti nicméně ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o víc než pět procent na 51,5 miliardy eur. Firma potvrdila, že její celoroční odbyt by měl zůstat zhruba na loňské úrovni, kdy činil rekordních 10,4 milionu vozů.

Čistá ztráta Volkswagenu ve třetím čtvrtletí dosáhla 1,67 miliardy eur. Byla tak nižší, než očekávali analytici, kteří ji v anketě společnosti FactSet odhadovali na 2,11 miliardy eur. Akcie Volkswagenu díky tomu během dopoledne na burze ve Frankfurtu přidávaly víc než tři procenta.

Volkswagen upozornil, že výsledky za třetí čtvrtletí zahrnují mimořádné náklady 6,7 miliardy eur na budoucí opatření související se skandálem kolem měření emisí. Koncern v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí.

„Učiníme vše, co je v našich silách, abychom získali zpět ztracenou důvěru,“ uvedl nový šéf koncernu Matthias Müller. „Skupina Volkswagen má velmi solidní a rozsáhlé zdroje hotovosti. To nám pomůže zvládnout obtížnou situaci, kterou vyvolaly finanční dopady té záležitosti kolem naftových motorů,“ upozornil finanční ředitel Frank Witter.

Škoda navzdory skandálu roste

Koncern v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu aut divize Škoda Mladoboleslavská automobilka však na rozdíl od mateřské firmy za první tři čtvrtletí roku vytvořila provozní zisk 734 milionů eur (téměř 20 miliard Kč). Meziročně je to nárůst asi o 13 procent. Tržby Škody Auto stouply téměř o šest procent na 9,3 miliardy eur.

„Solidní růst tržeb a zisku dokazují, že naše atraktivní modelová paleta je na mezinárodním trhu i nadále úspěšná,“ zhodnotil dosavadní vývoj letošního roku člen představenstva odpovědný za oblast financí Winfried Krause. Česká automobilka v poslední době představuje nové modely aut. Loni na trh uvedla nové octavie, které jsou nejprodávanější řadou v historii automobilky. Na trh se dostala také nová generace fabií. Letos automobilka začala prodávat novou generaci svého největšího modelu Škoda Superb.

Automobilka již dříve oznámila, že v období od ledna do září dodala zákazníkům 791 500 vozů, což je o 2,2 procenta víc než před rokem. V samotném září však odbyt meziročně klesl o 2,1 procenta na 93 600 vozů. Prodejní výsledky nepříznivě ovlivnila situace na trzích v Číně, Rusku a ve východní Evropě, uvádí zpráva koncernu Volkswagen.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. V celém světě zaměstnává zhruba 25.900 lidí a působí na více než 100 trzích.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Socialista Sanders tepe McDonald’s. Zvyšte mzdu alespoň na 15 dolarů, žádá

Bernie Sanders

Americký senátor Bernie Sanders na sociální síti Twitter vyzval společnost McDonald’s, aby následovala příkladu...

Škoda představila novou tramvaj pro Německo, spojí tři města

Skupina Škoda Transportation představila v německém Mannheimu novou tramvaj...

Skupina Škoda Transportation ve čtvrtek představila v německém Mannheimu model nové tramvaje ForCity Smart, s níž...

Říkali nám, že e-shop s kytarami je hloupost, tvrdí největší prodejce

„Lidé nám říkali, že prodávat hudební nástroje přes internet je hloupost. Jeli...

Jedna kytara muzikantům nestačí, říká spolumajitel e-shopu Kytary.cz Vladimír Myslík. Největší prodejce v Česku, který...



Najdete na iDNES.cz