Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu, který zpracoval Sociologický ústav Akademie věd České republiky a který dnes jeho autoři představili na prezentaci Českého svazu pivovarů a sladoven v Praze. "Nikdy jsme se nemohli opřít o tak rozsáhlý a především nezávislý průzkum," uvedl člen předsednictva svazu Pavel Bobošík.
Průzkum se zabýval nejen fenoménem českého piva a jeho pozicí na trhu, ale také tím, do jakých podniků Češi nejraději chodí, jestli jsou hrdí na označení "národ pivařů", nebo jestli si myslí, že se zlepšila úroveň českých hospod.
Více než polovina lidí, kteří někdy do hospody zajdou, si myslí, že jejich úroveň je ve srovnání s obdobím před rokem 1989 vyšší. Nejvíce lidí přitom míří do klasických hospod. "Velmi dobře víme, že na úrovni podniků je stále co zlepšovat," tvrdí Pavel Bobošík.
Zajímavým fenoménem je také skutečnost, že čím dál více lidí vyhledává kvalitnější podniky jako restaurace a bary a žádá v nich pivo. "Tento trend se podepíše na tom, že podnikatelé letos v Česku uzavřou sedm tisíc hospod nižších kategorií," míní Bobošík.
Nejoblíbenějším pivem je výčepní desítka, po které sáhne dvaačtyřicet procent milovníků piva. Světlou přitom dvanáctku vyhledává necelá pětina lidí.
A co lidé v hospodách nejčastěji hledají? Pětačtyřiccet procent jich do těchto podniků chodí kvůli pivu a téměř celá třetina kvůli kamarádům štamgastům.
Přineseme další informace