Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hostem iDNES bude Vojtěch Kocourek

vlak, České dráhy, nádraží
velikost textu:
vydáno 9.8.2005 13:00
Na českých železnicích pořád jezdí desítky let staré vagóny, spojení mezi českými městy bývá pomalé. Situace se ale začíná zlepšovat. O tom, kdy má česká železnice šanci přiblížit se evropské úrovni a kolik to bude stát, bude se čtenáři iDNES diskutovat náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. srpna 2005 do 13:15

OTÁZKA: Proč nemůžou být kamiony dopravovány přes naší republiku železnicí? Proč musí ničit draze postavené silnice a ještě k tomu i životní prostředí? Kdy začnete na ministerstvu něco dělat taky pro železnici? Eva Muziková
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Možnost přepravy kamionů po železnici jsme prověřovali. V současné době by převoz kamionů po železnici stál enormní finanční náklady, ale naší snahou je přesunout zboží z kamionů na železnici v rámci dopravy kontejnerů. A tady chceme vytvořit maximálně dobré podmínky v tomto druhu dopravy. S tim souvisí výstavba příslušné infrastruktury a budování dalších překladišť, na které se do budoucna hodláme též zaměřit. 9.8.2005 13:42
OTÁZKA: Jaký je aktuální stav s Národní dopravní kartou. Líbí se Vám projekt Modrá karta? th
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Určitě je to projekt, který řeší zvýšení komfortu pro cestující včetně možnosti využití i v jiných druzích dopravy, než je doprava železniční. Určitě není Modrá karta maximum, které můžeme nabídnout. Do budoucna jistě dojde ke zlepšení kvalitativních parametrů. 9.8.2005 13:44
OTÁZKA: Kdy se bude jezdit rychleji mezi Olomoucí a Českou Třebovou. Teď se tam zřejmě buduje nějaký koridor nebo něco takového. Kdy plánujete nasadit Pendolino na trasu Ostrava - Praha a co to bude stát ? Děkuji. Ostravák Lukáš
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Zvýšíme rychlost mezi Českou Třebovou a Olomoucí po ukončení stavebních prací na tomto rameni, což by mělo být asi v roce 2007. Pendolino by mělo mezi Prahou a Ostravou jezdit na přelomu roku. Dojde k podstatnému zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Ostravou. 9.8.2005 13:46
OTÁZKA: Prý má být v berounském údolí zrušena trať a v souvislosti s kridory proraženy tunely. Kolik jich bude a jak budou dlouhé? Dobrý Jiří
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Délka tunelů zatím není přesně stanovena, ale v žádném případě nedojde ke zrušení trati v údolí Berounky. Tato trať naopak bude sloužit příměstské dopravě v pražské aglomeraci a umožní využití její plné kapacity k dopravě občanů z této oblasti. 9.8.2005 13:47
OTÁZKA: Je hezke, ze modernizujete trate i vlaky na koridoru, ale co my ostatni, kteri jezdime treba kazdy den, ale mimo koridor, zdrazovani se nas tyka samozrejme take, ale zlepseni zadna. Blanka
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Železnice nejsou jenom koridory. Určitě dojde k zlepšení i v oblasti regionální dopravy, kde v rámci dopravní obslužnosti jednotlivých regionů bude postupně docházet k zlepšení podmínek provozu na jednotlivých tratích při použití modernizovaných souprav. 9.8.2005 13:49
OTÁZKA: Kdy se můžeme dočkat koridoru u nás na Budějovicko, a co to konkrétně přinese nám, cestujícím ? Klíma
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Na Budějovicko to přinese především důstojné a kvalitní spojení mezi Budějovickem a aglomerací Prahou, oživení nákladní dopravy, přesun z přetížených silnic na železnici, oživení průmyslu v regionu - to je doprovodný jev. Stavba bude zahájena ještě v letošním roce a ukončena v roce 2016. 9.8.2005 13:51
OTÁZKA: V sobotu jsem jel mezistátním rychlíkem Vsacan z Chebu do Mostu a kromě toho,že byla téměř na půli trati výluka,vagony byly děs a hrůza. Kdy už se konečně dočkáme toho,že za svoje peníze se ve vlaku nejen komfortně svezeme,ale hlavně neušpiníme? Děkuji za odpověď. Karel Karel
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Dochází k obnově a modernizaci vozového parku Českých drah. Jeho součástí jsou také dodávky nových vozů 2. třídy. Dochází ale k tomu postupně. 9.8.2005 13:53
OTÁZKA: Dobrý den. Jak to v současné době vypadá se zkouškami Pendolina a jak reálná je podle vás v současnosti hrozba, že se vráti Alstomu a celý projekt se zruší? Kdy bude definitivně jasno? Nádražák
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Definitivně jasno bude v září. Podle mých informací zatím zkoušky probíhají bez zásadních komplikací a vše nasvědčuje tomu, že bude Pendolino jezdit v barvách ČD. 9.8.2005 13:54
OTÁZKA: Dobry den. Planujete i nadale zdrazovani jizdneho? Popripade o kolik, a zda si myslite ze spolu se rostouci cenou vzrusta i kvalita ceskych zeleznici a jejich sluzeb. Jak to vypada s nejblizsi budoucnosti ceskych zeleznic a jejich rozsirovanim. Diky mara
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Stanovení ceny jízdného je věcí akciové společnosti České dráhy, což je součástí její obchodní politiky. ČD si určitě uvědomují, že ruku v ruce s vyšším jízdným musí přijít i vyšší kvalita. 9.8.2005 13:56
OTÁZKA: Stále platí že česká železnice = ČD nebo už MD (a kraje) začne vypisovat výběrová, ve kterých se o zajištění dopravní budou moci ucházet i jiní dopravci dopravci? Stejná otázka se týká i provozování dopravní cesty u které letos končí tříleté období, kdy její provozovatelem byly ze zákona ČD. Radoslav Řezníček
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: České železnice se nerovnají České dráhy, na infrastruktuře úspěšně operuje několik privátních dopravců, kteří se ucházejí a budou ucházet o zakázky v rámci dopravní obslužnosti za stejných a rovných podmínek. 9.8.2005 13:59
OTÁZKA: Zdravím Vás Pane Kcourku, máte prosím v rukávu nějaký trumf,kterým by se dala přebít sílící kamionová doprava ve prospěch dopravy železniční popř. i jiné? Na silnicích jde opravdu o ŽIVOT!!! Děkuji Honza
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: To není můj trumf. Mým trumfem je modernizace a racionalizace české železnice, která nabídne adekvátní variantu přepravy osob a zboží po železnici. Toto ale není otázka krátkodobá, protože železnice se vyvíjela 150 let a nyní je třeba toto radikálně změnit. 9.8.2005 14:01
OTÁZKA: V jakém časovém horizontu se počítá s dodávkami nových ucelených jednotek 844 a 444? Václav
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Tyto jednotky jsou dlouhodobým záměrem ČD, ale v současné době preferujeme v regionální dopravě modernizaci stávajících jednotek 810 na 812, resp. 814 také v nízkopodlažním provedení. 9.8.2005 14:03
OTÁZKA: Dobrý den, pane náměstku. Kdekdo si dnes stěžuje na stále vzrůstající kamionovou přepravu a s ní související zátež na život. prostředí, komunikacích a rostoucí rizika (dopravních a příp. ekologických) nehod. Nebylo by vhodným řešením převést veškerou tranzitní dopravu na železnici? Příp. i částečně vnitrozemskou? Máme přeci jen jednu z nejhustějších želez. sítí v Evropě. Jedním z příkladů by mohla nová automobilka v Kolíně. Kolín patří k největším žel. uzlům u nás a přesto do/z automobilky jezdí vše na kamionech. Nejen že by se zvýšila vytíženost naší železnice, ale zároveň by se uvolnily silnice a zmenšila zátež na životním prostředí. Hezký den. Tomas
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Tato otázka je velmi aktuální. Při zvýšení intenzity silniční dopravy je třeba část dopravy nákladů převést na železnici. Přičemž motivujeme vedení akciové společnosti ČD aby v rámci své obchodní politiky zintenzivnily nabídku zejména u nově vznikajících průmyslových zón tak, aby investoři počítali s přepravou po železnici a uvolnili tak jednotlivým oblastem v přetíženosti silniční komunikaci. 9.8.2005 14:06
OTÁZKA: Dobrý den, měl bych dotaz na to kdy konečně budeme jezdit v čistých vlacích a kdy začnou ČD fungovat tak jak mají aby např. kvůli zpoždění 1 vlaku nám neujel přípoj. Příklad z Anglie, když nám v Chiltern Railways ujel přípo zhruba o 2 minuty protože ten vlak nebyl pozdržen a další jel za 60 minut. Tak tato společnost vypravila speciální autobus pro nás 10 čekajících osob. Když jsem se na toto zeptali v čechách tak na nás koukali jak na blázny, kvůli zpoždění jsem čekali min 90 na přípoj. Jarda Bernard
vlak, České dráhy, nádraží ODPOVĚĎ: Otázka návaznosti jednotlivých spojů je prioritní při sestavě nového jízdního řádu a zároveň odpovědní pracovníci budou motivováni, aby nedocházelo k ujíždění návazných spojů. Toto zároveň je součástní jednotlivých regionálních integrovaných systémů, kde jednotlivé spoje jak vlakové tak autobusové jsou povinny v rámci integrace na sebe čekat tak, aby nedocházelo k přerušení návaznosti. Děkuji za všechny dotazy a těším se zase někdy nashledanou. 9.8.2005 14:09

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.