Investoři loni do pražských hotelů poprvé nalili více než půl miliardy eur, objem peněz je tak dvakrát vyšší, než průměr za posledních pět let. Nemovitosti tohoto typu nyní představují lákavou alternativu „tradičních“ realitních investic jako jsou kancelářské budovy či nákupní centra, uvádí společnost Cushman & Wakefield (C&W) v tiskové zprávě.
„Jeden z hlavních důvodů je to, že hotely nabízí zajímavé kombinace návratnosti a rizika pro různé typy investorů,“ uvádí Frédéric Le Fichoux, partner firmy a vedoucí hotelových transakcí v kontinentální Evropě.
Hotelovému byznysu nahrává i dlouhodobý růst objemu cestovního ruchu v Česku. V tuzemských hotelech, penzionech či kempech se loni ubytovalo rekordních téměř 22 milionů hostů, což bylo o 3,5 procenta více než předloni. Tyto počty rostly již sedmým rokem v řadě, vyplývá z dat, které Český statistický úřad zveřejnil v pátek.
Praha a celý region střední a východní Evropy se poprvé od pádu komunismu dostal do hledáčku velkých investorů, konstatuje společnost C&W. Hotelů je nyní v této oblasti na prodej dostatek, jelikož dosavadní vlastníci zaznamenávají zpomalování cenového růstu těchto nemovitostí a vyhlížejí potenciální recesi a další možná rizika.
V hotelech se loni ubytovalo 22 milionů lidí. Do Česka přijelo méně Číňanů |
„Trh je teď vyspělejší, sofistikovanější, stabilnější a transparentnější, tedy i méně zranitelný. To láká nejen mezinárodní investory, ale i ty domácí,“ říká Bořivoj Vokřínek, který se v C&W zabývá výzkumem v oblasti hotelových nemovitostí. Nejvyšší podíl loňských investic v sektoru (42 %) tvořili Češi, další více než třetina pocházela z ostatních evropských zemí.
V příštích třech letech má v Praze přibýt zhruba tisícovka hotelových pokojů, na čemž se podepíše zejména znovuotevřeni hotelu Evropa na Václavském náměstí pod značkou W Hotels, přestavba Cukrovarnického paláce na Senovážném náměstí na hotel Andaz nebo novostavba Hard Rock Hotel na Letné.
Loni se v metropoli prodal například hotel InterContinental Prague, nyní jej čeká výrazná renovace a změna značky na Fairmont. Letos by se měl v hlavním městě prodat například hotel Carlo IV, který rovněž projde renovací a změnou značky na NH Collection.