Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hotel na kolejích. Číňané vyjeli s novým lůžkovým rychlovlakem

  15:12aktualizováno  15:12
Zatímco v Evropě vedl rozmach vysokorychlostních vlaků spíše k zániku nočních spojů, v Číně tamější železnice investují do nových lůžkových vlaků s rychlostí až 250 kilometrů za hodinu. Poprvé mezi Pekingem a Šanghají vyjel i vlak, který nemá žádné sedačky, pouze lůžka.

Čínský rychlovlak D312 jezdí na trati mezi Pekingem a Šanghají. | foto: Profimedia.cz

Téměř 413 metrů dlouhá souprava je složená z 16 vozů, do kterých se vejde až 880 lidí. Vyrobila ji čínská společnost CRRC Qingdao Sifang Locomotive and Rolling Stock, o které se mluví i jako o zájemci o plzeňskou Škodu Transportation.

Vlak je čistě lůžkový: každý cestující má k dispozici vlastní „kupé“ ve velkoprostorovém voze, které připomíná svým uspořádáním byznys třídu leteckých společností. Lůžka jsou oddělená přepážkou, každý cestující může mít soukromí zatažením závěsu. Každý oddíl má malý stoleček, zásuvky, světlo a věšák.

Fotogalerie

Vlak jede záměrně pomaleji, než může. Cestu zvládá za necelých dvanáct hodin. U denních spojů je doba jízdy mezi Šanghají a Pekingem většinou mezi pěti až šesti hodinami, nejrychlejší vlaky zvládnou cestu pod pět hodin.

aximální rychlost lůžkové soupravy je 250 kilometrů v hodině. Jízdenka vychází v přepočtu na zhruba na 2 450 Kč.

Číná má nejdelší síť vysokorychlostních tratí na světě a další tratě staví nebo ještě modernizuje na vyšší rychlost. Například mezi Pekingem a Šanghají chtějí tamější dráhy zkrátit dobu jízdy pod tři hodiny.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Přehradní hráz je 185 metrů vysoká a 2 309 metrů dlouhá. Vzniklý vodní...
Lodí z Prahy do Budějovic za sedm miliard. České toky čeká modernizace

Upravené mosty, dvě lodní zdvihadla, nové plavební komory. Za splavnost Vltavy od Mělníka přes Prahu až do centra Českých Budějovic zaplatí stát v...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.