Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hotel na kolejích. Číňané vyjeli s novým lůžkovým rychlovlakem

  15:12aktualizováno  15:12
Zatímco v Evropě vedl rozmach vysokorychlostních vlaků spíše k zániku nočních spojů, v Číně tamější železnice investují do nových lůžkových vlaků s rychlostí až 250 kilometrů za hodinu. Poprvé mezi Pekingem a Šanghají vyjel i vlak, který nemá žádné sedačky, pouze lůžka.

Čínský rychlovlak D312 jezdí na trati mezi Pekingem a Šanghají. | foto: Profimedia.cz

Téměř 413 metrů dlouhá souprava je složená z 16 vozů, do kterých se vejde až 880 lidí. Vyrobila ji čínská společnost CRRC Qingdao Sifang Locomotive and Rolling Stock, o které se mluví i jako o zájemci o plzeňskou Škodu Transportation.

Vlak je čistě lůžkový: každý cestující má k dispozici vlastní „kupé“ ve velkoprostorovém voze, které připomíná svým uspořádáním byznys třídu leteckých společností. Lůžka jsou oddělená přepážkou, každý cestující může mít soukromí zatažením závěsu. Každý oddíl má malý stoleček, zásuvky, světlo a věšák.

Fotogalerie

Vlak jede záměrně pomaleji, než může. Cestu zvládá za necelých dvanáct hodin. U denních spojů je doba jízdy mezi Šanghají a Pekingem většinou mezi pěti až šesti hodinami, nejrychlejší vlaky zvládnou cestu pod pět hodin.

aximální rychlost lůžkové soupravy je 250 kilometrů v hodině. Jízdenka vychází v přepočtu na zhruba na 2 450 Kč.

Číná má nejdelší síť vysokorychlostních tratí na světě a další tratě staví nebo ještě modernizuje na vyšší rychlost. Například mezi Pekingem a Šanghají chtějí tamější dráhy zkrátit dobu jízdy pod tři hodiny.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Konec čerstvého jídla na černém tácku. Lidl končí se škodlivým plastem

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Maloobchodní řetězec Lidl se ve Velké Británii zavázal, že přestane používat černý plast, do kterého balí ovoce a...

Další z rubriky

Antimonopolní úřad zamítl stížnost Kapsche na mýtný tendr

Ilustrační snímek

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v opakovaném prvoinstančním rozhodnutí zamítl stížnost společnosti Kapsch,...

Kapsch požaduje zneplatnění smlouvy o mýtném systému s CzechTollem

Šéf společnosti Kapsch v Česku Karel Feix.

Stávající provozovatel mýtného systému, společnost Kapsch, podala návrh na zneplatnění nedávno podepsané smlouvy na...

Bezzubé pokuty na D1. Stát zatím nevymohl ani jedno penále za zpoždění

Rekonstrukce dálnice D1 v srpnu 2017

Během pěti let rekonstrukce brněnské dálnice se zatím nepodařilo vymoci penále za zpoždění ani z prvních opravovaných...



Najdete na iDNES.cz