Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hradecká Foma pomůže Fuji s fotopapíry

  12:00aktualizováno  12:00
Barevné fotopapíry Fuji budou na pouť za evropskými zákazníky vyrážet z Hradce Králové. Největší český výrobce fotografických materiálů - Foma Bohemia Hradec Králové - totiž otevřel nový provoz na balení fotopapírů japonského koncernu.

Foma do společného projektu vložila stavební investici za 20 milionů korun, Fuji technologii v hodnotě několika desítek milionů korun.

"Pro Fomu to znamená rozšíření sortimentu. V barvě jsme dosud dělali jen filmy," řekl generální ředitel Fomy Ivan Tvrdík.

Papír Fuji doveze do Hradce Králové z Nizozemska. Po zabalení bude pod značkou Fuji putovat do celé Evropy. Po vstupu do EU Foma počítá s tím, že část produkce bude prodávat i sama.

Na plnou kapacitu v řádu několika milionů metrů čtverečných zabaleného papíru ročně by se měla výroba dostat ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku, kdy se počítá s dvousměnným provozem a zaměstnáním asi 30 lidí. Současné tržby Fomy kolem 360 milionů korun by měla nová výroba zvednout asi o desetinu.

Tvrdík poznamenal, že investice reaguje i na vzrůstající oblibu digitální fotografie. "Předpokládá se pokles poptávky po barevných filmech. Naproti tomu poptávka po barevných papírech by měla být stabilní, protože jsou proti inkoustovému tisku stále levnější," uvedl.

Vedle materiálů pro amatérskou fotografii Foma vyrábí hlavně rentgenové materiály pro zdravotnictví a průmysl. Asi polovinu produkce podnik z 380 zaměstnanci vyváží.

Loni měla Foma zisk 22 milionů korun letos čeká výsledek na stejné úrovni. Majetkově Foma patří do skupiny podniků bohumínské Bochemie Group.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.