Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hrát si v práci? V Legu ano

  22:43aktualizováno  22:43
Hrát si osm hodin denně v práci se stavebnicí? Sen každého malého kluka se vyplnil devětadvacetiletému Aleši Vachudovi. Ještě nedávno soukromý podnikatel a původně zaměstnanec firmy Daewoo-Avia má nyní za hlavní pracovní náplň sestavování domků, aut a dalších stavebnicových modelů pro jeden z největších světových zábavních parků Legoland v dánském Billundu. Pracuje totiž v ve včera slavnostně otevřené továrně firmy Lego v Kladně. "S tím hraním to ale není zas tak úplně přesné. Musíme sestavovat přesné kopie podle modelů, které v Legolandu dosluhují.

Jde o práci dost náročnou na přemýšlení. Modely se totiž nedají rozebírat, protože jsou precizně slepené. Takže to chce dost přemýšlení a každá špatně položená kostička může znamenat zmaření celodenní práce," říká Aleš Vaducha.
Jeho netradiční práci předcházelo i originální výběrové řízení.

"Kromě obvyklých pohovorů byla hlavním kritériem schopnost řešit logické úlohy a sestavit v co nejkratší době a úplně přesně model hračky," říká Vaducha.
Kromě práce pro Legoland malý tým zhruba patnácti tvůrců v kladenské továrně dává dohromady i modely pro různé hypermarkety a specializované obchody s hračkami.

"Někdy je to docela fuška, když třeba celý den děláme se žlutými kostičkami, docela z toho bolí oči a trochu se mi i točí hlava," říká další zaměstnanec netradičního pracoviště, dvacetiletý absolvent střední uměleckoprůmyslové školy Petr Holman.

Lego podle členů vedení kladenského závodu uvažuje o tom, že v Kladně v příštích měsících kromě dosavadní výrobní továrny umístí i vývojové a designové studio, kde se budou vymýšlet nové modely a hračky. "Pokud by to byla pravda, chtěli bychom být u toho," říká Holman.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.