Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Řidiči budou jezdit měsíc v serpentinách, hřebečský tunel je uzavřený

  21:04aktualizováno  21:04
Cesta z Pardubického kraje na Moravu je pro řidiče znovu složitější. Na silnici I/35 je opět uzavřený hřebečský tunel u Moravské Třebové, protože se rozpadl jeho řídicí systém. Kvůli jedné vadné součástce.

Hřebečský tunel | foto: Radek Kalhous, MAFRA

"Důvodem uzavírky je selhání řídicího elektronického systému tunelu. V případě požáru by nedošlo ke komunikaci s řídícím centrem tunelu, proto je nutné ho uzavřít. Zařízení je potřeba dovézt z USA," uvedl Lutobor Lipan z krajského odboru dopravy.

Řídicí systém je "mozkem“ celého tunelu, ovládá osvětlení, požární systém nebo dopravní značení v tunelu.

Porucha na řídicím systému tunelu zastavila jeho provoz už minulý čtvrtek. Během pátku se technikům podařilo systém pouze částečně zprovoznit a tunel byl o víkendu průjezdný (více zde).

Současná uzavírka je naplánovaná do 21. září. "Uzavírka bude do té doby, než se systém podaří rozpohybovat. Náhrada za vadnou součástku by měla dorazit do týdne, ale nechali jsme si časovou rezervu. Na mostu tak provedeme i běžné opravy, které byly naplánovány na září. Věříme, že se termín podaří zkrátit," uvedl Jiří Hostaša z pardubického Ředitelství silnic a dálnic.

Řidiči tak budou v obou směrech muset využít objížďku po serpentinách silnice třetí třídy, která bude po dobu uzavírky přístupná i pro kamiony. Hasiči a záchranáři mohou tunelem projíždět i při uzavírce.

Zdržení nebude dramatické, věří dopravce

Objízdná trasa po serpentinách může způsobovat potíže zejména kamionům nebo autobusům. Majitel svitavské kamionové přepravy, jejíž auta jezdí tunelem každý týden do Mohelnice pro náklad a zpátky, ale s velkými problémy nepočítá.

"Zdržení to je, ale nijak dramatické to pro nás není. Kdyby byl tunel uzavřen  jako v minulosti v zimě, bylo by to mnohem horší. Když nebude velký provoz, zdrží se naše cesta o deset minut, při hustém provozu to může být půl hodina," řekl přepravce David Hruška.

Tunel je postaven v geologicky nestabilním prostředí. Třikrát u něj došlo k sesuvu půdy. Jednou během výstavby tunelu a dvakrát po jeho otevření. Poslední sesuv v roce 2006 zastavil provoz v tunelu na několik měsíců. Každoročně bývá také uzavřen kvůli běžné údržbě a modernizaci. Je prvním raženým tunelem dálničního typu v České republice a měří 357 metrů. Otevřen je od roku 1997.

Autoři:



Nejčtenější

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Pět mýtů o evidenci tržeb: A teď bude stát vědět, co nakupuji

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Tu účtenku si radši vezměte, nebo dostanete pokutu! A pokud se chcete zbavit konkurence, pošlete na ni kontrolu z...

Další z rubriky

VIDEO: Více nákladu, více fanoušků. Jumba na pražském letišti lákají davy

Boeing 747-400F

Třebaže Letiště Praha odbavuje hlavně cestující, meziročně letos přibylo o pětinu nákladu. A podobně jako dopravní obři...

Potrubní doprava pro lidi? Nejdřív v arabské poušti, pak v Brně

Vizualizace dopravní „kapsle“ dráhy hyperloop.

Už brzy má být zveřejněná studie, která ukáže, za jakých podmínek se vyplatí v arabské poušti přeprava budoucnosti....

Plná nádrž zdražila od léta o 70 korun. Ceny nafty mohou dál růst

(Ilustrační snímek)

Řidiči na českých silnicích zaplatí za plnou nádrž o 70 korun více než v létě. A výdaje v dalších týdnech ještě...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.