Hrnce oprýskaly, ale chyběl na ně doklad

Téměř v každém katalogu zásilkových služeb se lesknou hrnce, pánve a rendlíky.
Téměř v každém katalogu zásilkových služeb se lesknou hrnce, pánve a rendlíky. Není divu, vždyť nabídky čtou hlavně hospodyně. Lákavému vzhledu sady nádobí v katalogu Royal Expres neodolali ani manželé Křížovi z Prostějova a za dva tisíce korun si na dálku koupili osmidílnou sadu. Nevarovalo je to, že uváděná osmidílná souprava obsahovala ve skutečnosti jen čtyři hrnce a jednu pánvičku (a tři poklice), ani katalog plný nadnesených komentářů k výrobkům. Hrnce byly módní a praktické, s noži se stávalo vaření hračkou, trouba dopřála požitek z pečeného jídla, nůžky na drůbež byly vždy upotřebitelné a kuchyňská váha měla vkusný design abychom citovali jen z jedné stránky věnované vaření. Kastrolům manželů Křížových se ještě v záruce odloupala vnitřní vrstva "Nádobí jsme vždy umývali tekutým prostředkem a nikdy pískem," dušuje se Miloš Kříž. Všechno nádobí tedy zákazníci zabalili do krabice a poslali do pražské centrály zásilkové firmy. Reklamovali ho a žádali přitom o vrácení svých peněz. "Balík jsme Křížovým zase poslali nazpátek," zjistila po kontrole kartotéky asi čtyřicetiletá pracovnice zákaznického centra firmy Royal Expres, která se odmítla představit. "K nádobí nebyl přibalen prodejní doklad." Takto striktní výklad reklamačního práva je možný. Firma si originálem kupního dokladu ověřuje, že zboží pochází od ní. Podobné požadavky mají při vracení věcí například některé internetové obchody. Běžný postup to ovšem není, protože zásilkové služby vedou seznamy klientů i zboží, které nakoupili. Příběh se špatným koncem měl ovšem ještě dohru. Křížovi znovu zabalili hrnce a s originální fakturou je poslali zpět. Na to dostali nové hrnce, ale se stejnou vadou. "Pokličky se olupují jako poleva z perníku, s vařeným jídlem nelze zamíchat, aniž by to zanechalo viditelné stopy," uvádějí Křížovi.

Jak reklamovat u zásilkově služby

* okopírovat si všechny doklady
* zaslat zboží s popisem závad a prodejním dokladem firmě
* balík pojistit
* případný soudní spor lze řešit pomocí kopií dokladů
* automatický nárok na vrácení peněz vzniká, když se stejná vada objeví potřetí