(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Habánské sklepy

Supersladký a superdrahý. V Japonsku vydražili hrozen vína za 270 tisíc

  • 8
Rekordní částku 1,1 milionu jenů, v přepočtu 270 tisíc korun, zaplatil majitel japonského supermarketu za pouhý jeden hrozen vína ceněné supersladké odrůdy Ruby Roman. Ovoce v této zemi bývá symbolem sociální prestiže.

Takamara Konishiho, majitele supermarketu na západě Japonska, vyšla každá kulička vína o velikosti pingpongového míčku v přepočtu na 8 800 korun. Není to pochopitelně ledajaký hrozen, ale první výrůstek vzácné supersladké odrůdy Ruby Roman pěstované v prefektuře Ishikawa, píše britský server BBC.

„Jsem tak šťasten a poctěn, jsou to opravdové drahokamy Ruby Roman,“ nechal se slyšet Konishi. „Víno vystavíme v našem obchodě, aby zákazníci mohli ochutnat,“ slíbil.

Ovoce je v Japonsku relativně drahé. A místní jsou často ochotni zaplatit za prémiové vzorky neuvěřitelné sumy. Někdy se záměrem věnovat je lidem s vyšším společenským postavením, například nadřízenému v práci.

Například jablko může přijít na 75 korun. Králem ovoce je ale podle Japan Today meloun, který je symbolem společenského statusu. Občas se prodává za ekvivalent hodnoty výběrového vína. Loni se pár melounů prodal v aukci za víc než 293 tisíc korun.