Po Trumpově opatření se divize mobilních telefonů Huawei dostala pod značný tlak. Loni v listopadu společnost prodala kvůli americkým sankcím divizi levných telefonů Honor, aby tak osamostatněná firma přežila. Divize spotřební elektroniky, která zahrnuje i výrobu chytrých telefonů, i tak vykázala za loňský rok růst tržeb o 3,3 procenta na 482,9 miliardy jüanů. K posílení tržeb divize zčásti přispěl růst v oblasti chytrých hodinek a notebooků.
„V uplynulém roce jsme i přes veškeré nesnáze zůstali silní,“ prohlásil Ken Hu, předseda představenstva společnosti Huawei. „Nadále jsme inovovali, abychom vytvářeli hodnoty pro naše zákazníky, abychom pomohli bojovat proti pandemii a přispěli k ekonomickému oživení a růstu společností po celém světě.“
„Zaměřili jsme se na posilování našich aktivit a díky tomu jsme dosáhli takových výsledků, které jsme odhadovali. S našimi zákazníky a partnery budeme i nadále úzce spolupracovat na podpoření rozvoje celé společnosti, jejího ekonomického růstu a udržitelného rozvoje,“ dodal Ken Hu.
Klíčová divize společnosti, která vyrábí mimo jiné vybavení pro mobilní sítě páté generace (5G), loni zvýšila tržby pouze o 0,2 procenta na 302,6 miliardy jüanů. Tržby zábavní divize, která je nejmenší ze tří, vzrostly o 23 procent na 100,3 miliardy jüanů.
Růst společnosti Huawei loni zajistil domácí trh, kde tržby za celou skupinu vzrostly o 15,4 procenta na 584,9 miliardy jüanů. Všude jinde tržby firmě klesly: v Evropě, Africe a na Blízkém východě o 12,2 procenta na 180,8 miliardy jüanů, v Severní a Jižní Americe o 24,5 procenta na 39,6 miliardy jüanů a ve zbytku Asie o 8,7 procenta na 64,4 miliardy jüanů.
Společnost loni zintenzivnila své úsilí v oblasti vývoje inovativních řešení pro firemní zákazníky v rámci různých průmyslových odvětví a zaměřila se na vytváření digitálního ekosystému, který je postavený na spolupráci a sdílení úspěchů. Během pandemie se firma zapojila i do boje proti onemocnění. Jedním z příkladů je diagnostické řešení založené na Huawei Cloud podporované umělou inteligencí, které pomohlo snížit zátěž nemocnic po celém světě.
Díky zavedení operačního systému HarmonyOS a ekosystému Huawei Mobile Services pokročila spotřebitelská divize zejména se svou strategií Seamless AI Life, která zákazníkům poskytne inteligentní zážitek napříč všemi zařízeními a prostředími se zaměřením na chytrou kancelář, fitness a zdraví, inteligentní domácnost, pohodlné cestování a zábavu.