Přehrávání klipů bude pro návštěvníky internetu zdarma. YouTube a Universal Music si ale rozdělí příjmy z reklamy, která bude videoklipy předcházet. Reklama potrvá asi 15 sekund.
Celý projekt uskuteční podnik Vevo. Přehrávání zajistí kanál Vevo na YouTube a přehrávač, který bude možné spustit na stránkách sociálních sítí i dalších portálech.
"Jsme přesvědčeni, že video je teď nejlepší příležitost pro tvorbu příjmů," řekl Rio Caraeff, viceprezident digitální strategie Universalu eLabs. Dodal, že inzerenti v propagaci svých značek raději využívají pro své vzkazy odběratelům právě video.
Další iniciativou Universalu je funkce v přehrávači, který jedním kliknutím spojí uživatele s prodejnou iTunes od Apple či s Amazon.com, které vydavatelům většinu z tržeb za hudbu přeposílají. Hudební klipy se ale zatím neprodávají.
Universal dá do projektu desítky milionů dolarů a bude jediným majitelem služby Vevo. YouTube patřící internetovému gigantu Google poskytne projektu technologie. Universal patří do francouzské mediální skupiny Vivendi a je největší nahrávací společností na světě.
Generální ředitel Universalu Doug Morris jedná s ostatními velkými vydavateli, Warner, Sony a EMI, zda se nechtějí do projektu zapojit.