Česká unie sportu stáhla žalobu na Hušáka, chtěla po něm 950 milionů

  10:03aktualizováno  10:03
Česká unie sportu stáhla žalobu na bývalého ředitele Sazky Aleše Hušáka, po němž požadovala 950 milionů korun jako náhradu za to, že loterijní společnost přivedl ke krachu. Podle předsedy sportovní unie Miroslava Jansty ale není stažení úplné.

Aleš Hušák | foto:  Michal Sváček, MAFRA

O stažení žaloby informoval server iHned.cz.

Téměř miliarda korun, které se Česká unie sportu (ČUS, dříve ČSTV) domáhala u Městského soudu v Praze, byla hodnota jejího dvoutřetinového podílu v Sazce. Podle aplikace infosoud ale byla žaloba ve čtvrtek stažena, napsal server.

Podle předsedy ČUS Jansty není stažení úplné. „Ještě o tom jednáme, naším cílem je, abychom nemuseli nic platit,“ řekl serveru. Dodal, že o detailech bude jako prvního informovat akcionáře na valné hromadě 20. června.

Podle Hušákovy advokátky Kláry Samkové, kterou server cituje, je stažení žaloby krok správným směrem. Unie by podle ní neměla šanci ve sporu uspět a naopak by jí astronomicky rostly náklady řízení.

ČUS nyní podle iHned.cz řeší, jak z kauzy vycouvat s co nejmenší ztrátou. Bývalý šéf Sazky totiž požaduje uhradit náklady sporu, které vyčísluje na miliony korun.

ČUS již dříve u soudů neuspěla s žalobou na Hušáka, ve které se domáhala omluvy a dvoumilionového odškodnění za poškození dobrého jména. Podle žaloby se Hušák v roli šéfa Sazky choval jako diktátor a v podstatě mohl za její krach. Hušák vinu za krach loterijní společnosti Sazka popíral. Spor nedávno definitivně uzavřel Ústavní soud, který stížnost ČUS zamítl.

Potíže Sazky začaly stavbou multifunkční arény v Praze, která vznikla pro mistrovství světa v hokeji. Původní odhad její ceny 2,75 miliardy se zvýšil na devět miliard korun. Podle sportovní unie byla celá stavba financována z cizích zdrojů, což vedlo k zadlužení Sazky a jejímu pozdějšímu pád

Autor:

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Stavebnice, panenky, modely. Česko je evropskou hračkářskou velmocí

Jiřetínská Detoa nabízí skupinám turistů exkurze podnikem s tradiční výrobou hraček a klavírových mechanik.

Česká republika je největším vývozcem hraček v Evropě. Hodnota jejich exportu dosahuje dvou miliard eur (51,6 mld. Kč)....

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Otevírací doba obchodů o svátcích

Ilustrační snímek

Zákon o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Najdete na iDNES.cz