Diskuze
Hyperloop bude i v Indii, plánuje britský miliardář Branson
Děkujeme za pochopení.
J36a65n 95C11e76p55e71k
A kdo mu tím bude jezdit? Ti milionáři z chatrčí?
T65o40m35á79š 95M51o89r81a17v27č18í53k
Vsadil bych se, ze je tam vic milionaru nez u nas.
D34a97v23i59d 62K98n72a29p72e76k
V Indii jsem během své měsíční cesty najezdil vlakem asi 5000 km. Indická železnice je fakt svět sám pro sebe. Častokrát se mi stalo, že vlak měl mít zpoždění 1 hodinu a nakonec měl zpoždění 5 hodin. Nikdo prostě nevěděl, kde ten vlak je a kdy se objeví.
Dvakrát se mi stalo, že na peroně byl úplně jiný vlak, než svítilo na ceduli na nástupišti. Indický systém totiž ukazuje vlak, který má stát na nástupišti podle jízního řádu, ne ten který tam opravdu stojí.
A rezervační system, kdy řadový Ind si musí rezervovat lístek 1 až 2 měsíce dopředu a teprve v den odjezdu se dozví, zda se do vlaku dostane, je masakr. Naštěstí cizinci mají svoje kvóty na rezervace, které zaručují, že se do vlaku dostanou lépe než Indové - ale také není nic jisté.
A to nemluvím o tom, že Indové u okýnka pro rezervace, informace prostě neumí udělat klasickou frontu. Tlačí se, křičí a předbíhají jeden přes druhé v domění, že tak to půjde rychleji. Nástup do vlaku formou - nejdřív věci oknem do vlaku, pak se rychle natlačit do dveří a pak nechat vystoupit ostatní. A když Ind dojí svůj oběd ve vlaku, přirozeně vyhodí plastikový talíř s příborem z okna. Ale pozor - ne nějak ledabyle, ale s velkou silou, aby talíř odletěl daleko od vlaku a nebyl nasát do dalšího okna.
Příměstské vlaky nemají žádné dveře, u dálkových vlaků se jezdí s otevřenými dveřmi. Takže občas se stane, že v návalu někdo vypadne z vlaku. Ale to je život.
D25a51n24i54e29l 11A51d12a38m
Indii by víc prospěla větší údržba nebo dokonce modernizace železnic, které jim postavili ti zlí kolonialisté. Cestování je tam hrozné - vagony jsou obložené lidmi i z vnějšku jako lepkavý bonbon vosami.
J93a59n 66D46ě48d
Hyperloop nebude nikde, protože je to blbost. Ano, krátký testovací úsek lze vytvořit a provozovat, ale to je tak asi všechno. Jediný stát na světě, který je to schopný realizovat jsou češi. A povede mezi tunelem na Jadran a Kanálem Odra-Labe-Berounka. Šéfové stavebních firem už se těší na tu "losovačku".
F60r93a76n81t73i33š32e12k 67F35o34l97d22y15n43a
Je to ekonomický nesmysl tyhle novoty jako železnice a vlaky... Když nepočítám extrémní náklady na vybudování železniční sítě, tak jsou tu hlavně nepřekonatelné technologické překážky. Vlivem střídání mrazů a horka brzy všechny koleje popraskají a novátoři budou mít z ostudy kabát. A co ty strašlivé energetické nároky... Víte kolik tun uhlí taková jedna mašina spořádá? A co doplňování vody, na to ti vědátoři nemysleli? Jsou to všechno hlupáci. Lidi neprodávejte koně, byli tu dříve a budou tu navždy, to je naše jistota!
J12a14n 35D98ě88d
Concorde je budoucnost dopravy. Pravda, má malou kapacitu a jeho provoz je drahý, ale lidi si rádi připlatí. Že je to nepohodlné? Ale vždyť je to cestování nadzvukovou rychlostí. Považte vašnosto. Buďte si jistý, že to je průlom. Ostatní jsou odepsaní! Ta velká pomalá a těžkopádná letadla. Pche! Je jen otázkou času kdy Concorde2.0 pokoří rychlost světla. A C3.0 pokoří i starýho Veverku cestou do Kauflandu pro zlevněnej rum.
P24e82t65r 50A31n88d40r15ý87s24e93k
Hyperloopu fandím, nevím jestli je to technicky reálné, ale fandím tomu projektu a té myšlence. U nás v Česku nikdy VRT mít nebudeme, takže by pro nás hyperloop (pokud by se povedl vyvinout) mohl být záchrana. Pokud bychom se dnes rozhodli, že chceme vysokorychlostní vlaky, tak s naší rychlostí legislativní přípravy, výkupů a výstavby bychom páteřní trať mohli mít tak v roce 2050, možná později. V té době už by hyperloop mohl být vyvinut, takže bychom mohli kapitolu VRT přeskočit a rovnou stavět hyperloop. Rozhodně ale nevěřím, že se v nejbližších 20 letech u nás projedu něčím co jede rychlej než 160 km/h.
T66o61m74á98š 67M32o89r55a49v53č23í83k
Já tomu zase na druhou stranu věřím. Některé úseky už jsou k tomu připravené, některé stačí jen trochu upravit. Navíc brzy se začne stavět i Brno-Přerov. I přes místní skepticismus, bych si na to vsadil velké peníze. (pokud se bavíme o víc než 160 km/h, třeba 200 km/h)
P87a30v30e87l 46M68o36r88a33v67e56c
Ach to počešťování.
Indická města trochu znám, s lidmi z Pune se bavím každý týden, ale nikdy by mne nenapadlo to město počešťovat jako "Púna"..
Ř34e76h38o35ř 60V83l92a27s23á52k
No však ten český název zřejmě kdysi nevznikl na základě toho, jak tomu říkali místní, ale na základě toho, jak tomu říkali kolonisté. Že anglické "Poona" Češi přepíší jako "Púna", to není zase tak divné.
P66e46t47r 15J74a78r23o79š
No ja nevim jestli je to dobrej napad. Obavam se, ze to u tohodle na strese nebude uplne bezpecny.
V59o44j11t98a 76L29e10j10s92e45k
Jako já věřím, že to může fungovat, může to být i rychlý, ale vidím zásadní problém v kapacitě. Afaik chtěj (a je to rozumné), aby byly rozestupy mezi kapslema za jízdy dostatečné na zastavení v případě nehody. Z toho při uvažovaných rychlostech plyne maximálně jeden odjezd za 45 vteřin (neřeším brzdné účinky, jen rozumné přetížení, aby to obsah kapsle přežil). Kapsle pro 30 lidí. Tj. špičková hodinová kapacita je necelých 2500 lidí jednosměrně. A to na spojení velkoměst není úplně mnoho. I z Prahy do Brna odjede ve špičce více míst v autobusech a vlacích...a přidání dalších vlaků je realizovatelné. Ale rozšíření Hyperloopu nejde, kapsle moc větší být nemůže (poloměr oblouku, atp.) a další kolej přidáte jedině vybudováním dalšího tubusu.
M61a34r69t98i14n 50P31a38v95e39l
Ano, je to hlupak, vysvetlete mu to prosim. Stejne tak treba Elonu Muskovi a dalsim podobnym, kteri Vam nesahaji ani po kotniky.
J70a55n 35D10ě40d
Oh, ne. Musk je genius. Geniální obchodník s nefunkčním a neužitečným nesmyslem jakéhokoliv druhu. Je to takový Horst Fuchs s nafouknutým obratem a rozpočtem. Jak říkám, genius. Narozdíl od Horsta vodí za nos jiné miliardáře, což je kumšt. Dokonalá iluze. A ty jeho vize jsou skutečně působivé. Škoda, že fyzika....
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...