Diskuze
Muskovi roste konkurence, kanadský startup plánuje levnější verzi Hyperloopu
Děkujeme za pochopení.
P24e62t25r 88A41n25d84r13ý15s81e48k
Stačilo by postavit maglev dráhu ve "vakuovém tunelu" a nemuseli by vymýšlet ani žádné novinky. Maglev sám o sobě má potenciál vysoké rychlosti, která je nejvíce omezovaná právě odporem vzduchu. Pokud bychom maglev zabudovali do tunelů a tam snížili hustotu vzduchu (nemuselo by jít o vakum ani nic velmi blízkého vakuu, prostě by se dosáhlo maximálního možného snížení tlaku v té trubce a to by umožnilo maglevu jezdit rychleji. Maglev umí i v normální atmosféře jet skoro 600 km/h, pokud bychom mu pomohli tím tunelem, bylo by to určitě více. Kolik, to by záleželo na tom, jak moc velké vakum bychom udělali. Nebyla by ta technologie ale závislá na tom vakuu, prostě by to bylo jen o tom, že čím lepší vakum, tím větší rychlost.
P50a17v95e76l 11S51o77b45o87t37k62a
jj, konkurence je potřeba, sliby i animace jsou rok od roku kvalitnější
T50o17m69á34š 16T98a68t77í91č35e95k
Jé, další money burning party, tentokrát s tématikou startup!
M90a76r81e82k 67Š68i51m84o85n
Mě by se spíš líbilo kapslový metro. Dneska metro funguje tak, že 150 tunový vlak musí na své lince 20x zastavit a rozjet a na každé zastávce se vymění třeba jen 5% lidí (někde samozřejmě víc). Lepší by bylo, kdyby na každé zastávce stálo 20 kapslí, člověk by přišel, nějak naklikal, kam jede, chvíli by počkal, ono by mu to vybralo nějakou kapsli, on by do ní vlezl (spolu s dalšíma řekněme 10 lidma) a odvezla by ho do cíle bez zastávek nebo třeba s jednou zastávkou - trochu jako letadla, ale celé dynamicky a automaticky (bez řidičů). Vůbec by to nemuselo být super rychlé, už jen to vynechání zastavování by trasu zkrátilo časově o desítky procent.
M18i47r16e65k 47G87a88j46e49r
To by bylo fajn, ale nejde to udelat na jedne koleji, takze nerealisticke. Muzete sice mit vagony, ktere budou zastavovat treba jen na kazde treti zastavce, ale pak musite dele cekat, nez prijede prave ten vas vagon. Takove varianty ve svete jezdi. Usetri to energii, ale vam to moc casu neusetri. Musela by byt aspon moznost objizdeni zastavek (zdvojena trat kolem nich), aby se vlaky mohly predjizdet. Tim padem ale vetsi riziko a naroky na bezpecnostni zarizeni zamezujici kolizim.
J29o16s44e61f 17V55a64l89a
u podobnych systemu je nejvetsim problemem akcelerace a decelerace. uz klasicke ICE /TGV potrebuje mit zastavky tak 100-200 km od sebe , aby se vyplatilo. Pri maximalni rychlosti 250 km/h. jinak jenom zrychluje a brzdi. Hyperloop by mel smysl u zastavek tak 500 km od sebe. A do dneska nema CR ani 1 km trate odpovidajici TGV nebo ICE. Takze vlaky z Vidne do Berlina jezdi rychleji pres Passau a Erfurt nez pres Prahu. Nejaky hyperloop v CR je neco tak realneho jako LTE Internet v konzskem pralese
M52i92r67e53k 26G29a94j27e82r
Oboji je realne jako soucast rozsahlejsiho projektu, ne pouze uvnitr CR nebo KP.
P50a53v80e44l 50S31o45v26i62č29k62a
Pro ty, co chtějí vidět detailní komentář k Hyperloopu, včetně analýzy dosavadních "úspěchů" doporučuji na youtube vyhledat "Thunderf00t hyperloop". Najdete už docela velký počet videií, ve kterých se podrobně rozebírají různá tvrzení/pokroky/testy Hyperloopu.
T25o16m76á83š 41T30a74t21í14č60e41k
Jj, tam je pěkně vidět rezavá trubka - výsledek veškerého géniova snažení!
T50o92m89á46š 52J69a15n37d55a
A přitom maglev je levnější, rychlejší, pohodlnější, flexibilnější a už spolehlivě funguje...
I12v69a89n 76M60a76r41e86k
Žádná "novinka" , stačí jen okopírovat osvědčenou potrubní poštu, a rozměrově ji přizpůsobit k přepravě osob.
V73á52c71l14a42v 71P57o13u87s53t13k78a
To už zkoušel Cimrman a moc dobře to nedopadlo.
O74n20d35ř73e51j 88Š41i38m21e47k
Jak můžou být konkurencí Muskovi, když on hyperloop už dávno neřeší, pouze přišel s konceptem a nemá žádnou firmu, která by to řešila... To je zas nadpis...
A89d13a81m 12H90r50n25č88i25ř57í59k
Přesně tak. Jediné co Musk, alespoň podobné, dělá je The Boring company a jejich tunel pro sáně/kabiny, žádný hyperloop.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...