Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hypermarkety se v cenách liší, supermarkety jsou srovnatelné

  11:27aktualizováno  11:27
Mimořádná cena, výhodná sleva, akční nabídka - na tato hesla super- a hypermarketů ucho českého zákazníka velmi dobře slyší. Je ale opravdu jejich nabídka vždy tak výhodná? Ceny ve velkých obchodech jsou sice v průměru o deset až patnáct procent nižší než v malých prodejnách, ale neplatí to vždy a u každého zboží. Třeba elektronika, papírenské zboží, knihy či sportovní potřeby jsou k mání za stejné, někdy dokonce i vyšší ceny v porovnání se specializovanými obchody.

Navíc se mezi sebou liší i jednotlivé super- a hypermarkety. Z průzkumu obchodních řetězců, které začala pravidelně provádět společnost INCOMA zabývající se výzkumem trhu, vyplývá, že se ceny v nich různí až o dvacet procent.

V srpnu bylo nejlevněji v Makru, zde ovšem mohou nakupovat jen zaregistrovaní podnikatelé s živnostenským listem. Nejvýhodnějším obchodem "pro všechny" jsou diskonty hypermarkety - i mezi nimi je však rozdíl.

Podle výzkumu prováděného od počátku května byl nejlevnější diskont Penny Market a hypermarket Kaufland, v průměru o čtrnáct procent byly v porovnání s nimi ceny vyšší v řetězci Prima.

Zhruba o deset procent dráž než v hypermarketech a diskontech se nakupuje v supermarketech, ceny v jednotlivých sítích se ale příliš neliší.

Lidé do velkých obchodních středisek nechodí jen kvůli výhodným cenám, ale i jiným lákadlům. Může to být široká nabídka, příjemné nákupní prostředí, doprovodné akce i mimořádné nabídky.

Podle psychologa Slavomila Hubálka se tak z nakupování staly víkendové rodinné výlety. Velkým centrům dávají proto zákazníci čím dál víc přednost před malými obchody - podle posledního šetření společnosti INCOMA-GfK tam nejraději nakupuje více než polovina lidí.

Přesto je slyšet u pokladny často povzdech - zase stál nákup víc, než jsme čekali. Proč? Málokdo dokáže ve velkých obchodech nakoupit jen to, co opravdu potřebuje - i díky různým trikům obchodníků.

Další informace naleznete v úterní příloze MF Dnes Peníze

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.