Zisk Hyundai v Česku klesl o 92 procent na 11,9 milionu, tržby ale rostly

  11:43aktualizováno  11:43
Dovozci vozů značky Hyundai do ČR klesl loni zisk o 92 procent na 11,9 milionu korun. Tržby naopak vzrostly o 16 procent na 10,4 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.

Ilustrační snímek. | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Za poklesem zisku stojí vyšší výdaje za služby. Meziročně stouply o 144 milionů Kč na 668 milionů. Počet zaměstnanců se zvýšil o osm na 88 a mzdové náklady vzrostly o deset milionů na 105 milionů korun.

Loni Hyundai v ČR prodala rekordních 20 496 vozů, což je o šest procent více, než v roce 2015. Značce tak patřilo v prodejích třetí místo na trhu za Škodou a Volkswagenem. Nejprodávanější byl model i30, který si pořídilo téměř 8000 zákazníků, následuje ix20 a malé vozy i10 a i20. Prodej soukromým osobám stoupl o sedm procent na téměř 10 000 aut, prodej firmám vzrostl o osm procent.

Hyundai žaluje bývalé dealery o další peníze, zatím chce šest milionů

Letos importér čeká růst prodeje na 23 000 vozů. Vedle i30 v pětidveřové podobě a ve verzi combi by letos v druhé polovině roku měla přijít sportovní verze i30 N a na přelomu příštího roku pak i čtyřdveřové kupé. Vedle toho Hyundai na konci třetího čtvrtletí uvede limuzínu Genesis a nové kompaktní SUV pod názvem Kona, které má mít rozměry menší než Tucson.

Hyundai má v ČR 54 prodejních míst a chce jejich počet zvýšit na 70. Celkem 30 dealerství již má nový firemní design a do konce roku projdou změnou vzhledu všechny prodejny.

Většina v Česku prodaných aut pocházela z tuzemské továrny. Hyundai v Nošovicích loni vyrobila 358 400 vozů a letos plánuje opět výrobu přes 350 000 aut.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Konec drezury zvířat v cirkusech? Ministerstvo je plánuje zakázat

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství navrhuje úplný zákaz vystupování a drezury zvířat v cirkusech. O opatření v rámci novely...

Elektrokoloběžek v Praze možná přibude, magistrát jedná s další firmou

Centrum Prahy zaplavili turisté na elektrických koloběžkách (12. října 2018)

V Praze chce sdílené elektrické koloběžky provozovat kromě americké společnosti Lime i další firma. Ve čtvrtek to...

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...



Najdete na iDNES.cz