„Povolovací proces výstavby lakovny byl nejsložitější ze všech. Jedná se totiž o prakticky jediné místo provozu, kde by teoreticky mohlo dojít k ekologickým problémům. Proto jsme si na tom dali tak záležet,“ řekl mluvčí automobilky Petr Vaněk.
Nošovická lakovna bude podle něj svými parametry patřit mezi čtyři nejmodernější v Evropě. „Před námi jsou jen tři lakovny pracující na jiné bázi, práškovou metodou, jako je například lakovna společnosti BMW. Ale i ta se chce vrátit ke klasickému lakování,“ tvrdí mluvčí.
Nošovické automobilce tak nyní chybí získat již jen několik stavebních povolení k tomu, aby mohla zahájit výstavbu všech součástí závodu.
„Během několika týdnů očekáváme povolení pro stavbu infrastruktury v areálu, včetně zkušební dráhy, a na podzim pak posledního stavebního povolení pro administrativní budovu. V té by měl začít provoz v červenci příštího roku,“ přiblížil další kroky společnosti Vaněk.
Nábor začíná, zájem je obrovský
V plném proudu jsou nyní i náborové akce společnosti, která chce ještě v letošním roce přijmout téměř šest stovek zaměstnanců. „Zahajujeme nyní například rozhlasovou kampaň,“ řekla pracovnice společnosti Kateřina Churá.
„Vytipovali jsme rádio, které má v Moravskoslezském kraji mezi studenty technických škol největší poslechovost a nyní chystáme spoty, které by je měly oslovit,“ dodala .
Hyundai hledá hlavně techniky a střední vedoucí pracovníky, kteří by se po zaučení v již fungujících závodech měli stát základním kamenem vznikající automobilky. Zatím se přihlásilo více než čtyři tisíce zájemců o práci ve společnosti, což je zhruba o pět set více, než firma hodlá zaměstnat.
Nejvíce uchazečů pochází z Moravskoslezského kraje, zhruba tři stovky žádostí o práci přišly ze Slovenska a několik desítek z Polska.
Automobilka chce zahájit zkušební provoz v březnu 2009.