Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nošovický Hyundai zažil rekordní rok. Výrobu táhl Tucson, skončí ix20

  15:14aktualizováno  15:14
Nejvíce aut v historii sjelo loni z výrobních linek společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. Firma v roce 2016 vyrobila o téměř pět procent více aut než o rok dříve.

Korejské společnosti Hyundai se v České republice daří, továrna v Nošovicích na Frýdecko-Místecku jede na tři směny. (16. května 2013) | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Pro nošovický závod je čím dál důležitější celosvětová poptávka po vozech kategorie SUV. Model Tucson se na celkové výrobě podílí celkem 68,8 %, ještě loni vozy této kategorie (vyráběl se ix35 a Tucson) tvořily 59 % všech vyrobených aut. Celkem v Nošovicích loni vyrobili 358 400 vozů.

Hyundai v Nošovicích kromě toho vyrábí ještě modely i30 a ix20. V případě i30 začala v polovině prosince výroba nové generace, výroba ix20 naopak letos po více než sedmi letech skončí. Podle mluvčího Petra Vaňka je to hlavně z kapacitních důvodů. Zda se bude model vyrábět v jiném závodě, neuvedl.

Na linkách se ještě objeví letos tři nové karosářské verze modelu Hyundai i30 - na jaře to bude kombík, létě motoricky posílený sporťák „N“ a ke konci roku fastback s výklopnou zádí.

Klesá odbyt do Ruska

Největším odbytištěm aut z Nošovic je německý trh, kam směřovalo 45 tisíc aut, následovaný Velkou Británií, Itálií a Španělskem. V Česku se prodalo z Nošovic 16 200 aut, tedy zhruba tři čtvrtiny vozidel, které tu Hyundai jako celá značka prodá.

Nejvzdálenější velké trhy nošovického závodu jsou Austrálie, Mexiko nebo Jihoafrická republika. Rusko na seznamu zemí, kam vozy z Nošovic nejčastěji směřovaly, spadlo až na deváté místo.

Hyundai zaměstnává v Česku 3 346 lidí. Část zaměstnanců si loni stěžovala na velké množství přesčasů. Odbory na sklonku roku ochromila hádka o platnost voleb vedení odborové organizace (více čtěte zde), nové volby se konají tento týden.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Výcvik policistů na jihlavském polygonu.
Česko bude mít dva okruhy pro auta bez řidiče. Státní ve Velimi, druhý od BMW

Stát potřebuje vlastní polygon pro nezávislé testování takzvaných autonomních aut, kde úlohu řidiče přebírá v menší nebo větší míře technika. Myslí si to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.