Hyundai přišel s novou výslovností. Místo „Hyundaj“ si říká „Hjóndé“

  10:34aktualizováno  10:34
Korejská automobilka Hyundai přišla po dvaceti letech na trhu v Česku s nezvyklou změnou. Název své firmy vyslovuje jinak než dosud. Pokud vlastníte vůz její značky, zapomeňte na to, že máte "hyundaje". Jediná správná výslovnost v Česku je nově "Hjóndé".

Česko je první zemí v Evropě, kde se používá korejská výslovnost. Důvodem je přítomnost výrobního závodu v Nošovicích. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

"Je běžné, že při stanovení správné výslovnosti jakékoliv značky se vychází z výslovnosti v zemi původu,“ vysvětlil mluvčí "Hjóndé" Miloš Adámek. V korejštině znamená název automobilky moderní.

Podle Adámka je Česko první zemí v Evropě, kde se používá korejská výslovnost značky. Důvodem je i přítomnost výrobního závodu v Nošovicích.

"Správná výslovnost názvu značky i akusticky odděluje současnou neporazitelnou sílu nabídky produktů a služeb značky Hyundai od dosud přetrvávajícího mylného dojmu z let dávno minulých," dodal Adámek.

Podle reklamního experta Jiřího Mikeše je změna výslovnosti důsledkem globalizace. "Je to z jejich strany spíše marná snaha. Češi si na novou výslovnost možná zvyknou, ale zajímat je bude stejně hlavně cena a kvalita vozu," míní Mikeš.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Amazon podlehl tlaku, zvyšuje zaměstnancům minimální mzdu

Jeff Bezos, prezident a výkonný ředitel amerického obchodního portálu Amazon.com

Přes čtvrt milionu zaměstnanců amerického prodejního gigantu Amazon si od začátku listopadu finančně polepší....

Zrušte hračky v Happy Mealu, říká britská členka parlamentního výboru

Happy Meal od MC Donald´s.

McDonald’s by neměl přidávat plastové hračky do dětského menu Happy Meal, uvedla Thérèse Coffeyová, členka...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...



Najdete na iDNES.cz