Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai útočí na konkurenci okopírovanou reklamou se zlým bankéřem

  16:02aktualizováno  16:02
Reklamy Air Bank se „zlým“ a „hodným“ bankéřem zná asi každý, na obrazovkách se drží už roky. Přesto se v televizích objevily spoty, které připomínají jejich klon. Značka automobilů Hyundai se v reklamní kampani vymezuje proti předražené a tradiční značce.

„Pane kolego, už i my vyrábíme ekologická vozidla,“ přijíždí na koloběžce na scénu muž v zeleném obleku, aby se pochlubil napohled serióznějšímu kolegovi z prodejního stánku s nápisem „Autocentrum budoucnost“. 

„Nespletl jste si století?“ zesměšňuje ho prodejce a obrací pozornost k divákům: „U nás v Hyundai žádnou zastaralou a předraženou tradici nenajdete.“ 

Tolik jeden z dílů nové reklamní kampaně značky Hyundai. Na televizních obrazovkách i na internetu se objevilo několik třicetivteřinových spotů tohoto ražení. Nápadně přitom připomíná koncept, kterým se už dlouho a úspěšně trefuje Air Bank do bolavých míst tradičního bankovnictví.

Podobnost je v mnoha detailech: stopáži, jednoduchosti scén i kulis, dialogu dvou herců, z nichž oba zastupují jiný svět. Satirické reklamní etudy Hyundai jsou jasnou kopií známých spotů z bankovního prostředí.

Z pohledu expertů na reklamu je to problém. „Vykradli už ’vykradené’. Tento formát před lety skvěle zavedla značka Apple. Air Bank ho pak převzala a předělala k obrazu svému. Teď už se ovšem jedná o pouhý odvar,“ vyjádřil se Martin Charvát, kreativní ředitel studie Remembership. 

Podle něj tím značce Hyundai hrozí velké nebezpečí: „Pokud je vaše reklama inovativní (jako Honda ve Velké Británii), je vaše značka vnímána jako inovativní. Pokud je vaše reklama laciná napodobenina, budou lidé vaši značku vnímat jako lacinou napodobeninu,“ řekl.

Ani spoty Air Bank nepřišly s originální myšlenkou. S tímto formátem přišel už Apple, když po roce 2006 uvedl sérií krátkých reklam, ve kterých diskutoval pan Mac s panem PC. Právě v těchto spotech satirickou formou zdůraznil přednosti platformy Macintosh, jako je například absence softwarových virů.

Kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal v kampani Hyundai vidí zejména pokračování útoku vůči konkurenční automobilce. 

„Každopádně Hyundai pokračuje ve své konfrontační kampani proti Škodě. Osobně musím říct, že v době, kdy se společnost rozděluje a v lidech se uměle podporuje nenávist, je to hodně iritující kampaň. Jestli jim to funguje, nevím,“ uvedl. 

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Prodej tvrdého alkoholu v Česku stoupá. Každý čtvrtý panák je tuzemák

Ilustrační foto

Český trh s lihovinami loni vzrostl o tři procenta. Největší tuzemská likérka, Stock Plzeň-Božkov, prodala meziročně...

Prazdroj se pochlubil rekordními prodeji, dařilo se mu hlavně v zahraničí

(Ilustrační snímek)

V Česku i cizině prodal Plzeňský Prazdroj rekordních více než jedenáct milionů hektolitrů piva. To je meziročně téměř o...

Senát vrátil poslancům návrh na průlom bankovního tajemství

(Ilustrační snímek)

Senát zamítl předlohu, podle níž by banky, spořitelní a úvěrová družstva nebo platební společnosti musely poskytovat...

Najdete na iDNES.cz