Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai útočí na konkurenci okopírovanou reklamou se zlým bankéřem

  16:02aktualizováno  16:02
Reklamy Air Bank se „zlým“ a „hodným“ bankéřem zná asi každý, na obrazovkách se drží už roky. Přesto se v televizích objevily spoty, které připomínají jejich klon. Značka automobilů Hyundai se v reklamní kampani vymezuje proti předražené a tradiční značce.

„Pane kolego, už i my vyrábíme ekologická vozidla,“ přijíždí na koloběžce na scénu muž v zeleném obleku, aby se pochlubil napohled serióznějšímu kolegovi z prodejního stánku s nápisem „Autocentrum budoucnost“. 

„Nespletl jste si století?“ zesměšňuje ho prodejce a obrací pozornost k divákům: „U nás v Hyundai žádnou zastaralou a předraženou tradici nenajdete.“ 

Tolik jeden z dílů nové reklamní kampaně značky Hyundai. Na televizních obrazovkách i na internetu se objevilo několik třicetivteřinových spotů tohoto ražení. Nápadně přitom připomíná koncept, kterým se už dlouho a úspěšně trefuje Air Bank do bolavých míst tradičního bankovnictví.

Podobnost je v mnoha detailech: stopáži, jednoduchosti scén i kulis, dialogu dvou herců, z nichž oba zastupují jiný svět. Satirické reklamní etudy Hyundai jsou jasnou kopií známých spotů z bankovního prostředí.

Z pohledu expertů na reklamu je to problém. „Vykradli už ’vykradené’. Tento formát před lety skvěle zavedla značka Apple. Air Bank ho pak převzala a předělala k obrazu svému. Teď už se ovšem jedná o pouhý odvar,“ vyjádřil se Martin Charvát, kreativní ředitel studie Remembership. 

Podle něj tím značce Hyundai hrozí velké nebezpečí: „Pokud je vaše reklama inovativní (jako Honda ve Velké Británii), je vaše značka vnímána jako inovativní. Pokud je vaše reklama laciná napodobenina, budou lidé vaši značku vnímat jako lacinou napodobeninu,“ řekl.

Ani spoty Air Bank nepřišly s originální myšlenkou. S tímto formátem přišel už Apple, když po roce 2006 uvedl sérií krátkých reklam, ve kterých diskutoval pan Mac s panem PC. Právě v těchto spotech satirickou formou zdůraznil přednosti platformy Macintosh, jako je například absence softwarových virů.

Kreativní ředitel agentury Young & Rubicam Miroslav Pomikal v kampani Hyundai vidí zejména pokračování útoku vůči konkurenční automobilce. 

„Každopádně Hyundai pokračuje ve své konfrontační kampani proti Škodě. Osobně musím říct, že v době, kdy se společnost rozděluje a v lidech se uměle podporuje nenávist, je to hodně iritující kampaň. Jestli jim to funguje, nevím,“ uvedl. 

Autor:


Nejčtenější

Řetězce zveřejnily, kolik platí pokladním, a stejně o ně mají nouzi

pokladní, ilustrační snímek

Výše průměrné mzdy, kterou platí řetězce prodavačům a pokladním, byla donedávna tabu. Předloni ji začal zveřejňovat...

PŘEHLEDNĚ: Jakou hypotéku nově získá žadatel s platem 23 tisíc čistého?

Ilustrační snímek

Strážci ekonomiky znovu šlápli na brzdu, pokud jde o hypoteční úvěry. Od října banky výrazněji zohlední příjmy žadatele...



Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...

„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Japonská firma se omluvila za svého zaměstnance, chodil si totiž pro obědy

Fast food, Japonsko

Japonská vodárenská společnost se v televizním přenosu omluvila zákazníkům za to, že jeden z jejích zaměstnanců...

Další z rubriky

V čem je síla i hrozba české ekonomiky? V Rozstřelu odpoví ekonomka Švihlíková

Ekonomka Ilona Švihlíková

Je česká ekonomika opravdu v tak skvělé kondici, jak to na první pohled vypadá nebo se už objevují okem neviditelné...

Kofola chce oživit a vrátit na výsluní slovenskou minerálku Kláštorná

Ilustrační snímek

Nápojářská skupina Kofola kupuje slovenského výrobce minerální vody Kláštorná. Značku chce oživit a vrátit na výsluní....

Těžba dřeva v Česku byla loni rekordní, nejvíce se likvidovaly polomy

Těžaři začali zpracovávat dřevo po loňských vichřicích na Medvědí stezce. Trasa...

Těžba dřeva v českých lesích byla v loňském roce rekordní, stoupla na 19,4 milionu metrů krychlových, uvedl Český...

Najdete na iDNES.cz