Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hyundai loni v Česku ztratil část trhu, zdesetinásobil však zisk

  9:48aktualizováno  9:48
Hyundai loni přišel o post druhé nejprodávanější značky v Česku a ztratil přes 1,5 % podílu na trhu s novými vozy. Na jeho hospodářských výsledcích to však nebylo znát. Zisk stoupl téměř desetinásobně, firmě rostly i tržby. Výrazně také narostly prodeje vozů vyrobené v místním závodě v Nošovicích. Tomu však naopak loni zisk klesl.

Hyundai Tuscon | foto: Hyundai

Hospodářské výsledky vyplývají z výroční zprávy společnosti Hyundai Motor Czech (HMC), kterou firma zveřejnila ve sbírce listin v obchodním rejstříku. HMC má na starosti prodej a distribuci vozů korejské značky na českém trhu. Tržby HMC loni stouply o 16 % na 8,8 miliardy z 7,5 miliard v roce 2014. Podle dat z registru vozidel přitom čeští zákazníci v Česku přihlásili loni jen o 4 % více vozidel této značky.

To ukazuje, že tuzemští zákazníci měli zájem především o dražší modely, velký úspěch zaznamenává Hyundai především se svým SUV modelem Tucson. Ten je na českém trhu třetím nejprodávanějším v této kategorii.

Téměř tři čtvrtiny tržeb pochází podle dat z výroční zprávy za auta, která byla vyrobena v Nošovicích. Naopak podíl aut vyrobených v jiných závodech Hyundai loni výrazně klesl a tvořil jen 1,5 miliardy. Hyundai v Nošovicích vyrábí modely i20x, i30 a Tucson.

Hyundai loni rostl i přesto, že se s částí prodejců rozhádal a rozvázal s nimi smlouvy. Někteří dealeři se kvůli tomu dosud s Hyundai soudí, soud jim prvoinstančně dal letos v červnu za pravdu (více o případu zde). Loni došlo také ke sporu s největším prodejcem této značky Hyundai Auto Fischer. Nakonec skončil smírem a majitel firmy prodal celý autosalon jinému prodejci.

Propad tržního podílu se zastavil

Čistý zisk HMC loni dosáhl 156,71 milionu korun, což představuje téměř desetinásobný nárůst oproti roku 2014 (15,96 milionu korun). Podle výsledovky čísla částečně ovlivnilo rozpouštění rezerv a opravných položek, provozní zisk stoupl zhruba trojnásobně.

Pokles tržního podílu Hyundai na českém trhu letos skončil, aktuálně automobilka drží necelých osm procent trhu. To je stále výrazně více, než jsou pozice korejské značky na evropské trhu, kde značka drží podíl 3,2 %.

Po dlouhé době růstu naopak klesl loni zisk nošovického výrobce automobilů Hyundai Motor Manufacturing Czech. Spadl o 3,5 miliardy na 5,5 miliardy korun. Firma to vysvětluje složitou situací na některých hlavních trzích, například v Rusku.

Autor:



Nejčtenější

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...



Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Nový rekord. Norwegian Airlines zvládly nejrychlejší let přes Atlantik

Ilustrační snímek

Aerolinky Norwegian Airlines drží rekord v letu přes Atlantik v nejkratším čase uskutečněný podzvukovým komerčním...

Další z rubriky

Ikea otevře v létě nový obchod v Praze na Václavském náměstí

Ilustrační foto

Na jednom z domů na Václavském náměstí v Praze se v létě rozsvítí žlutomodré logo nábytkáře Ikea. Netypicky v centru...

Číňané chtějí převzít oděvní řetězec C&A, tvrdí německý týdeník

Nová prodejna

Majitelé evropského oděvního řetězce C&A, který působí rovněž v České republice, plánují prodej podniku do čínských...

Dokážou zkrotit hluk v kancelářích, zaměstnance dělají šťastnějšími

Jaroslav Vendl (vlevo) a Jan Kaňka vyrábějí ve své firmě SilentLab mimo jiné...

Před třemi lety Jaroslav Vendl a Petr Konečný rozbíhali společnost, která prodává prosklené příčky do kanceláří. Čím...

Najdete na iDNES.cz