Je důležité brát na vědomí i upozornění výrobce, že například prošívané kožené boty nejsou určeny do mokra. Čtěte proto pozorně všechny návody a doporučení, předejdete tak zklamání z neuznané reklamace.
Možná je i reklamace tkaniček. Přetrhnou-li se tkaničky po krátkém nošení, například během týdne, máte nárok na nové. Pokud jsou v botách tkaničky neobvyklé a prodavač vám je nemůže vyměnit, protože přesně takové nemá, máte nárok na slevu z celkové ceny kvůli vzhledové vadě.
U bot, které nosíte pravidelně, by se měla reklamovatelná vada projevit do půl roku. U bot sezonních, které se nosí jen po určitou část roku, se vada může projevit třeba i po roce a půl.
Proto také na veškerou obuv platí záruka dva roky. To je výhoda i u sezonních výprodejů. Když si například koupíte na konci zimní sezony boty, které začnete nosit až za půl roku, máte dost času zjistit, zda nejsou vadné.
Nejčastěji reklamované vady bot
Rekreační a sportovní boty: často se odírá uvnitř v patní části textil
Boty s vyšší podrážkou: praskání členité silné podrážky
Kopačky: nedrží podešev se svrškem
Prošívaná obuv: teče do nich švy, nejen u styku podešve se svrškem, ale i když je prošívaný svršek
Lepená obuv: odlepí se podrážka
Letní páskové boty: utržení pásku, je možné i nadměrnou námahou u silnější nohy
Lodičky: praská okraj boty u nártu, když není podšitý lemovkou, ulomení nebo prasknutí podpatku
Trekové boty: přestože výrobce garantuje nepromokavost, navlhají
Barvené boty: u bot bez podšívky pouští nekvalitní barva