Společnost IBM se tak stahuje z odvětví, u jehož zrodu počátkem 80. let stála. Kontrakt je také jedním z posledních případů čínské dravosti, kdy asijská firma kupuje "západní" značku, s jejíž pomocí se chce stát opravdu světovým hráčem.
Transakce umožní IBM soustředit se na nové klíčové oblasti podnikání - počítačové služby a vývoj software.
"Na papíře to vypadá, že každý dosáhne svého - IBM i Lenovo. Teď už bude záležet jen na provedení toho záměru," řekl analytik poradenské společnosti Gartner Martin Gilliland.
"IBM může být celkem v klidu. jejich cílem bylo opustit výrobu PC, protože jí nepřináší žádné zisky. Teď bude řada na Lenovu, aby v ní dosáhla úspěchu," dodal.
Jednání obou firem trvala celkem 13 měsíců. Podle konečné dohody zaplatí Lenovo 650 milionů dolarů v hotovosti a 600 milionů v akciích. IBM zároveň získá ve firmě Lenovo 18,9 procentní podíl.
Počítačová divize Lenovo přesídlí z Pekingu do New Yorku a možná umístí své akcie i na Nasdaq nebo New York Stock Exchange.
Čínský výrobce se ze současného osmého místa mezi světovými výrobci posune na třetí příčku, hned za Dell a Hewlett-Packard.
Výrobky z bývalé produkce IBM ponesou své dosavadní logo ještě dalších pět let. Teprve poté je definitivně nahradí značka Lenovo.