Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

IKEA prodá nákupní zóny kolem svých obchodů. Dojde i na české

  21:10aktualizováno  21:10
Největší světový prodejce nábytku IKEA plánuje prodat nákupní zóny kolem svých obchodů v Evropě a odhaduje, že za ně utrží kolem 900 milionů eur. Agentuře Bloomberg to řekly informované zdroje, podle kterých se plány týkají i České republiky.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

Mluvčí řetězce Josefin Thorellová jen potvrdila, že IKEA uvažuje o prodeji 27 nákupních parků, k částce se ale odmítla vyjádřit.

„Dvanáct nákupních parků, o jejichž prodeji firma uvažuje, se nachází v Německu,“ sdělila Thorellová. Zbytek je podle ní v České republice, ve Finsku, Francii, Polsku, Švédsku a ve Švýcarsku. Po dokončení prodeje bude firmě zbývat v Evropě 25 těchto parků.

Zdroje Bloombergu uvedly, že IKEA si najala společnost Cushman & Wakefield, aby jí s prodejem nemovitostí pomohla. Zdroje si přály zůstat v anonymitě, protože tyto informace jsou soukromého charakteru.

Prodej podle mluvčí souvisí s firemní strategií, jejímž cílem je nechat si pouze ty nemovitosti, které švédské firmě umožňují spolupracovat s nájemci a vytvářet „inspirující místa pro setkávání přátelská k rodině“.

„Prodáváme parky, které do této vize nezapadají,“ řekla. „Neprodáváme všechno,“ dodala.

Zájemci se snaží využít růstu evropské ekonomiky a cen nemovitostí a do evropských obchodů investují rekordní částky.

První prodejnu v Česku IKEA otevřela v roce 1991. Nyní provozuje dva obchodní domy v Praze a po jednom v Brně a v Ostravě.

Ve finančním roce 2014/2015 tržby švédského řetězce v České republice vzrostly o deset procent na rekordních 8,49 miliardy korun. Zisk se zvýšil o 63 procent na 599 milionů korun po zdanění. Český trh se v uplynulém finančním roce zařadil mezi nejrychleji rostoucí trhy, kde švédská firma působí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.