Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

IKEA spouští ve všech obchodních domech bazar, peníze lidem dávat nebude

  19:39aktualizováno  19:39
Řetězec IKEA v Česku v ostrém provozu spouští bazar nábytku. Vykupuje a prodává třeba pohovky, stoly i nábytek do kanceláří a ložnic ve všech svých čtyřech tuzemských obchodních domech. Přijímá však pouze výrobky své značky. Internetovým bazarům prý konkurovat nechce.

IKEA rozšiřuje v Česku výkup nábytku z druhé ruky. K dostání bude ve všech čtyřech obchodních domech. | foto: IKEA

„Nechceme konkurovat internetovým bazarům. Službu vnímáme jako servis pro naše zákazníky, kteří k nám chodí pravidelně nakupovat,“ uvádí nábytkářský řetězec na webu Druhý život nábytku.

V pilotním provozu začal službu testovat od letošního ledna ve svém obchodním domě v Praze na Zličíně. „Zájem zákazníků nás velmi mile překvapil a jsme rádi, že nyní můžeme službu nabídnout ve všech obchodních domech,“ zdůvodnil Roman Bojko, manažer pro udržitelný rozvoj IKEA ČR, Maďarsko a Slovensko.

Nakoupit z druhé ruky nebo prodat nepotřebný nábytek je od 1. listopadu možné v obchodech na Zličíně a Černém Mostě a mimo metropoli také v Brně a v Ostravě.

Fotogalerie

IKEA vykupuje od zákazníků po zvážení jen některý sortiment. Patří mezi něj například pohovky a křesla, stoly a židle, knihovny, skříně, zrcadla, venkovní a dětský nábytek. Marné je nabízet matrace, kuchyně nebo jednotlivé části nábytku jako police, zásuvky a dvířka.

Na ruku však zákazník peníze nedostane. Musí se spokojit se slevovým poukazem v hodnotě výkupní ceny, kterým může zaplatit při nákupu nábytku v domech IKEA. Společnost následně použitý nábytek prodává za stejnou cenu, za kterou jej vykoupila. Řetězec zdůrazňuje ekologické motivy projektu. Chce jím usilovat o minimalizaci vzniku odpadu.

Sortiment nabízených výrobků z druhé ruky si zákazník může prohlédnout na webu. V obchodě na Zličíně za devět měsíců fungování služby firma prodala přes 1 200 kusů nábytku v ceně přes 1,1 milionu korun. V průměru se zboží udá za jeden a půl dne.

Asi 30 procent nábytku však řetězec od zákazníků vůbec nepřijme. „Důvodem může být to, že se nejedná o nábytek IKEA, nepatří mezi vykupovaný nábytek nebo už je neprodejný,“ říká ze svých zkušeností Jan Král, vedoucí oddělení Recovery v IKEA Praha-Zličín.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Čínská „aplikace pro všechno“ si na burze došla pro miliardy

Společnost Meituan Dianping mimo jiné podniká i se zavážkou jídla až ke dveřím.

Čínská internetová společnost Meituan Dianping získala při svém čtvrtečním debutu na akciové burze od investorů...

Konec bloudění po supermarketu? Ahold testuje navigaci uvnitř obchodů

Najdi svůj produkt. Ahold testuje navigaci obchodem.

Nizozemská nadnárodní společnost Ahold Delhaize začala na tamním trhu testovat aplikaci, která zákazníky naviguje mezi...

Albert zvyšuje mzdy. Od ledna přidá v průměru 17 procent

Obchodní řetězec Albert chce rozšířit koncept své moderní prodejny „Tržnice“....

Tisícům pokladních, prodavačů, pekařů a skladníků zvýší obchodní řetězec Albert od ledna 2019 mzdy. Zaměstnanci si...



Najdete na iDNES.cz