Mluvčí japonské divize IKEA však strach z neúspěchu nemá. "Máme dostatečné prodejní know-how z aktivit ve dvaatřiceti zemích," řekla.
IKEA přijde do Japonska příští rok v dubnu se svou tradiční firemní image, která zdůrazňuje švédskou příslušnost a ekologickou nenáročnost výroby a prodeje.
Švédové již dříve působili na japonském trhu prostřednictvím společnosti Mitsubishi. Jejich spolupráce skončila v roce 1983. Asijské aktivity nyní tvoří pouze zlomek obratu IKEA, 81 procent výrobků prodává IKEA v Evropě, 16 procent v Americe.
Prodejci považují japonský maloobchodní trh za problematický. Japonští spotřebitelé totiž mají jiné nákupní zvyklosti. Proto bývá těžké je zaujmout tradičními způsoby podpory prodeje, jaké obchodníci používají v Evropě nebo Americe.
Mezi těmi, kdo měl potíže v Japonsku, je i americký obří řetězec WalMart. Francouzský Carrefour dokonce po čtyřech letech špatných výsledků Japonsko úplně opustil, napsala agentura Reuters.