"Vycházíme z toho, že zákazníci něco potřebují a my jim to chceme dát. A nejvíc zájmu projevují právě o kuchyně," vysvětluje obchodní ředitel IKEA pro Česko a Slovensko Dragan Skaluševič změnu.
To v IKEA není nic neobvyklého. Každý rok vyřadí IKEA z prodeje okolo dvaceti procent výrobků a nahradí ho jinými.
IKEA má 218 prodejen ve 33 zemích světa, z toho čtyři v Česku. Tržby za posledních dvanáct měsíců v tuzemsku přesáhly 3,5 miliardy korun, což znamená nárůst o třicet procent. Vyššího obratu dosáhla IKEA podle experta controlingu Filipa Hajného díky snižování cen.
"Každoročně zlevňujeme o pět až sedm procent. V příštím roce bychom chtěli dosáhnout až desetiprocentního poklesu cen," říká Filip Hajný. "Pro naše zákazníky bychom chtěli být první na trhu," dodává.