Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přestaňte u nás tajně přespávat, vzkazují nábytkáři IKEA teenagerům

  11:51aktualizováno  11:51
Náctileté zachvátil nový módní výstřelek: nechat se přes noc zavřít v obchodním domě IKEA. Letos tento zážitek absolvovala po celém světě asi desítka lidí. Švédský nábytkářský gigant nyní mladé vyzývá, aby si z jeho prostor přestali dělat místo pro ilegální nocleh.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Reuters

V minulosti se lidé přes noc schovávali v prodejnách řetězce v USA, Kanadě, Británii, Belgii, Nizozemsku, Japonsku, Austrálii a Polsku. Naposledy to zkusily dvě čtrnáctileté dívky ve švédském městě Jonköping. Sice se jim povedlo v obchodním domě noc strávit, ale ráno je chytili, píše server BBC.

Novou vlnu zábavy zřejmě odstartovali dva belgičtí youtubeři v srpnu. Než IKEA na noc zavřela, strávili tři hodiny v šatní skříni, aby je zaměstnanci neodhalili. Své dovádění, třeba skákání na postelích, si pak nahráli. Jejich video zhlédlo 1,7 milionu lidí.

Na rozdíl od čtrnáctiletých slečen ale nebyli chyceni při činu a po několika dalších hodinách ve skříni, kde čekali na otevření obchodu, z něj normálně odešli.

IKEA se rozhodla, že švédské dívky z Jonköpingu kvůli jejich věku nenechá potrestat. Jiné dvě, které byly v říjnu přistiženy ve švédském Malmö, už ale takové štěstí neměly.

Podle švédského deníku Sydsvenskan se tyto patnáctileté dívky tak bály, že spustí alarm, že je našli až ráno zavřené v kredenci. Odtud putovaly na policii pro spáchání přestupku.

„Oceňujeme, že se lidé o IKEA zajímají a chtějí tu strávit zajímavé zážitky. Ale bezpečnost a důvěra našich spolupracovníků a zákazníků jsou naše nejvyšší priority. Proto lidem nedovolujeme, aby u nás přespávali,“ nechal se slyšet mluvčí řetězce pro Velkou Británii.

Jeho švédský kolega dodal, že tento způsob zábavy jde už za hranici. „Strávit noc nehybně v sedě, aby člověk riskoval, že se dostane do konfliktu se zákonem...“ doplnil.

IKEA provozuje okolo 400 obchodních domů v téměř 50 zemích.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Omáčková mánie. Američanka vyměnila jeden balíček Sečuánu za auto

Pár desítek sáčků limitované edice Sečuánské omáčky, které se prodávaly v několika vybraných restauracích fastfoodového řetězce McDonald’s v USA, vzbudilo...  celý článek

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.